لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۴۶

سکوت احمدی نژاد در برابر پرسش های اسراییلی ها


آقای احمدی نژاد که بعد از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل در يک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده بود، از پاسخ دادن به يک روزنامه نگار اسراييلی نيز خودداری کرد و خواهان طرح پرسش بعدی شد.
آقای احمدی نژاد که بعد از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل در يک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده بود، از پاسخ دادن به يک روزنامه نگار اسراييلی نيز خودداری کرد و خواهان طرح پرسش بعدی شد.

محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران در کنفرانس مطبوعاتی روز سه شنبه در نيويورک، حاضر نشد به پرسش يک زن اسراييلی درباره سرنوشت همسرش که سال گذشته توسط گروه حزب الله ربوده شده، پاسخ دهد.


آقای احمدی نژاد که بعد از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل در يک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرده بود، از پاسخ دادن به يک روزنامه نگار اسراييلی نيز خودداری کرد و خواهان طرح پرسش بعدی شد.


خبرگزاری رسمی دولت ايران، ايرنا، در گزارشی از نيويورک در حالی که کشور اسراييل را «رژيم صهيونيستی» ناميده، در توضيح علت خودداری آقای احمدی نژاد از پاسخ ندادن به روزنامه نگار اسراييلی نوشته است: «(احمدی نژاد) با توجه به سياست کلی ايران مبنی بر نامشروع دانستن رژيم صهيونيستی (اسراييل) از پاسخگويی به خبرنگار اسراييلی خودداری کرد.»


آقای احمدی نژاد، بعد از رسيدن به قدرت در ايران با تکرار نظر آيت الله خمينی که گفته بود: «اسراييل بايد از نقشه جهان محو شود»، با موجی از انتفادهای بين المللی رو به رو شد.


ايران همچنين از حاميان اصلی گروه شبه نظاميان حزب الله لبنان در خاورميانه است.


خودداری احمدی نژاد از پاسخ دادن به روزنامه نگار اسراييلی موجب شد تا خبرنگار شبکه تلويزيونی فاکس نيوز، با اشاره به اين موضوع سوال خبرنگار اسراييلی را تکرار کند و از وی بپرسد که آيا خواهان نابود کردن اسراييل است؟ به گزارش خبرگزاری رویترز، رييس جمهوری ايران با صراحت به اين سوال پاسخ منفی داد.

دو سرباز اسراييلی به نام های ايهود گلدواسر و الداد رگو، در روز ۱۲ ژوئيه سال ۲۰۰۶ ميلادی در يورش گروه حزب الله به مناطق مرزی اسراييل ربوده شدند و بعد از آن اسراييل به مدت ۳۴ روز، با حزب الله وارد جنگ شد. اين جنگ به کشته شدن هزار و ۲۰۰ لبنانی و ۱۶۰ اسراييلی انجاميد.


يکی از فرستادگان سازمان ملل به منطقه ماه گذشته اعلام کرد به شواهدی دست يافته که اين سربازان زنده هستند.



در کنفرانس مطبوعاتی روز سه شنبه، کارنيت گلدواسر، همسر يکی از اين دو اسراييلی، محمود احمدی نژاد را به دست داشتن در اين آدم ربايی متهم کرد و از او خواست که بگويد سربازان زنده هستند يا نه.


اين زن اسراييلی با صدای بلند خظاب به احمدی نژاد گفت: «چرا به صليب سرخ اجازه نمی دهيد که با آنها ملاقات کنند؟» اما رييس جمهوری ايران به کلی وی را ناديده گرفت.


اما خودداری احمدی نژاد از پاسخ دادن به روزنامه نگار اسراييلی موجب شد تا خبرنگار شبکه تلويزيونی فاکس نيوز، با اشاره به اين موضوع سوال خبرنگار اسراييلی را تکرار کند و از وی بپرسد که آيا خواهان نابود کردن اسراييل است؟


به گزارش خبرگزاری رویترز، رييس جمهوری ايران با صراحت به اين سوال پاسخ منفی داد، اما تاکيد کرد که از نظر او، «رژيم صهيونيستی غير قانونی و اشغالگر» است و بار ديگر گفت که مردم فلسطينی بايد برای سرنوشت خود تصميم بگيرد.


وی در تشريح نظر خود گفت: « در مورد حذف اسراييل نيز سوال من اين است که شوروی سابق امروز کجاست؟ شوروی سابق محو شد، اما نه با جنگ بلکه با انتخاب مردم، بنابراين اجازه دهيم که مردم فلسطين خودشان انتخاب کنند، ما نيز به هر انتخابی که مردم کردند، احترام بگذاريم.»


«در ايران آزادی داريم»


آقای احمدی نژاد در اين کنفرانس خبری با سوالات بسيار خبرنگارانی رو به رو شد که درباره فشارهای حکومت ايران بر اساتيد دانشگاه، دانشجويان و روشنفکران می پرسيدند.


وی در پاسخ به تمامی اين سوالات، محدوديت آزادی های سياسی و اجتماعی را در ايران تکذيب کرد.


رييس جمهوری ايران در برابر پرسش خبرنگارانی که با ذکر اسامی اساتيد دانشگاه، درباره اخراج آنها از دانشگاه و فشارها می پرسيدند، گفت: « در ايران بيش از ۵۵‬هزار استاد داريم و خود بنده نيز يک استاد دانشگاه هستم، آزادی در ايران اگر بی نظير نباشد، کم نظير است، اظهار نظر در مورد همه چيز آزاد است.»


XS
SM
MD
LG