لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۸

فینال انگلیسی جام اروپایی به نفع منچستر تمام شد


منچستر یونایتد در برابر چلسی - عکس از ایتارتاس
منچستر یونایتد در برابر چلسی - عکس از ایتارتاس

منچستريونايتد در ضربه های پنالتی زير باران شديد مسکو، شش بر پنج تيم چلسی را شکست داد تا در فينال تمام انگليسی ليگ قهرمانان اروپا صاحب جام قهرمانی شود.


مسابقه در وقت معمولی و اضافی يک بر يک به پايان رسيد.


در پيکار با ضربه های پنالتی، کريستيانو رونالدوی پرتغالی ضربه سوم پنالتی را هدر داد و با فرصتی که برای نخستين قهرمانی چلسی در معتبرترين جام باشگاهی اروپا پيش آمد، کاپيتان جان تری توپ را به ديرک دروازه منچستر يونايتد زد.

در ضربه هفتم پنالتی چلسی، ادوين فاندر سار دروازه بان هلندی منچستريونايتد، ضربه نيکولا آنلکا را دفع کرد تا سومين قهرمانی اروپا را نصيب منچستر کند. سرخ پوشان شهر منچستر دو بار در سال های ۱۹۶۸ و ۱۹۹۹ موفق شده بودند تا اين به ايم مقام برسند.


در جريان بازی کريستيانو رونالدو در دقيقه ۲۶ با ضربه سر منچستر يونايتد را پيش انداخت. اين چهل و دومين گل او در اين فصل بود.


در ورزشگاه پر از تماشاگر لوژنيکی مسکو سر بابی چارلتون، بازيکن افسانه ای منچستريونايتد و بازيکن نخستين قهرمانی اين تيم در اروپا، از ابتدا تماشاگر اين بازی بود و در پايان، پيشاپيش تيم قهرمان در مراسم اهدای مدال و جام قهرمانی حضور داشت.

اما چيزی نگذشت که دوباره همه چيز به حال اول برگشت و فرنک لمپارد در دقيقه ۴۵ گل تساوی بخش چلسی را وارد دورازه منچستر کرد.


در ورزشگاه پر از تماشاگر لوژنيکی مسکو سر بابی چارلتون، بازيکن افسانه ای منچستريونايتد و بازيکن نخستين قهرمانی اين تيم در اروپا، از ابتدا تماشاگر اين بازی بود و در پايان، پيشاپيش تيم قهرمان در مراسم اهدای مدال و جام قهرمانی حضور داشت.


بابی چارلتون يکی از نجات يافتگان سقوط هواپيمای حامل تيم منچستر يونايتد است که پنجاه سال پيش در فرودگاه مونيخ رخ داد و هشت بازيکن منچستری جان باختند.

به اين ترتيب منچستر يونايتد نبردی حماسی را از رقيب ديرين خود برد و با سر آلکس فرگوسن برای دومين بار ليگ قهرمانان اروپا را از آن خود کرد.


ديديه دروگبا، مهاجم ساحل عاجی تيم چلسی در مسابقه ای که به نظر می آمد آخرين بازی او در اين تيم لندنی باشد، در اواخر وقت اضافی اين مسابقه پرهيجان و پرتنش، با کارت قرمز اخراج شد.


او در آخرين و تند ترين کشمکش ميان بازيکنان دو تيم، ضربه ای به صورت نمانيا ويديچ، بازيکن منچستر يونايتد زد.


تلاش مسکو


شهر مسکو که ميزبان اين فينال بزرگ بود از هفته ها پيش خود را آماده برگزاری اين ديدار کرده بود.


از روز دوشنبه و با نشستن پياپی هواپيماهای حامل طرفداران دو تيم در فرودگاه های بين المللی مسکو و نيز ورود بازيکنان منچستريونايتد و چلسی در شامگاه همين روز، تلاش مسوولان برگزاری مسابقه به اوج خود رسيد.


بيش از يکصد فروند هواپيما با نشست و برخاست در فرودگاه های مسکو و در فاصله زمانی يک هفته از روز ۳۰ ارديبهشت تا روز ۵ خرداد، کار رفت و آمد تماشاگران انگليسی را انجام می دهند.


از روز دوشنبه، ۷۰۰ دستگاه اتوبوس نيز به کار افتاد تا طرفداران سرخ پوشان و آبی پوشان انگليسی را از فرودگاه به هتل هايشان برساند.


۵۰ هزار تماشاگر انگليسی، خود به تنهايی درآمدی بيش از ۱۰۰ميليون پوند يا بيش از ۲۰۰ميليون دلار را برای روسيه به همراه داشتند.


XS
SM
MD
LG