لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۴۹

کپی رسمی گیتار اریک کلپتون به بازار آمد


بنا به اعلام رسمی «مرکز گيتار» ، تمامی عوايد فروش نسخه های کپی «بلکی» نيز به مرکز صليب سرخ کلپتون در آنتيگا فرستاده خواهد شد.
بنا به اعلام رسمی «مرکز گيتار» ، تمامی عوايد فروش نسخه های کپی «بلکی» نيز به مرکز صليب سرخ کلپتون در آنتيگا فرستاده خواهد شد.
فروش نسخه کپی رسمی يکی از معروف ترين گيتارهای «اريک کلپتون»، از روز جمعه آغاز شد.

اريک کلپتون، سال ۱۹۷۰ ميلادی گيتارهای معروف «بلکی Blackie » خود را به قيمت ۳۰۰ دلار خريد و حالا بعد از ۳۶ سال، گيتارهايی که به عنوان کپی رسمی همان بلکی جاودانه تهيه شده اند، با قيمت ۲۴ هزار دلار به فروش می رسند تا هواداران متعصب اين گيتاريست قهار، بتوانند گيتاری را بنوازند که کاملا شبيه بلکی قديمی است.

«بلکی»، گيتاری بود که اريک کلپتون در اولين اجراهای روی صحنه خود از آن استفاده می کرد و در فاصله سالهای ۱۹۷۰ تا ۱۹۸۵ ميلادی، ساز استوديوی وی بود.

اريک کلاپتون که حالا به اسطوره بسياری از جوانان گيتاريست جهان بدل شده، در اوج شهرتش در دهه ۷۰ ميلادی، سه گيتارمدل «استراتوکستر» که به «استار» معروف است از شرکت «فندر» خريد، که در شهرت اين شرکت توليد گيتار الکتريک نقش بسزای داشت. وی گيتارهايش را با قيمت ۱۰۰ دلار می خريد.

۱۸۵ عدد از نسخه های کپی گيتار الکتریک اريک کلپتون از روز جمعه، در فروشگاههای زنجيره ای «مرکز گيتار Guitar Center » در آمريکا به فروش گذاشته شد.

کلپتون، گيتار اصلی «بلکی» را که شهرت جهانی داشت و هواداران بسياری حتی پوسترهايی از اين گيتار را به ديوار اتاق هايشان چسبانده اند، در سال ۲۰۰۴ ميلادی و با اهداف خيريه به فروش رساند.

اين ستاره راک که در جزيره کوچک «آنتيگا» در کارائيب، يک مرکز صليب سرخ راه اندازی کرده، «بلکی» قيمتی خود را به يک حراجی فرستاد تا پولی که از راه فروشش به دست می آيد را به آن مرکز اهدا کند.

يک خرده فروش ماجراجو، «بلکی» را به قيمت ۹۵۹ هزار و ۵۰۰ دلار خريد.

بنا به اعلام رسمی «مرکز گيتار» ، تمامی عوايد فروش نسخه های کپی «بلکی» نيز به مرکز صليب سرخ کلپتون در آنتيگا فرستاده خواهد شد.

بی شک مهم ترين اجرايی که اريک کلپتون با «بلکی» به روی صحنه آمد و ميليون ها هوادارش خاطره اين گيتار برای هميشه در ذهنشان نقش بست، سال ۱۹۸۵ ميلادی و کنسرت خيريه «لايو ايد Live Aid » بود.

همچنين در نخستين ويدئو کليپ اريک کلپتون که برای ترانه شنيدنی Forever Man تهيه شد نيز، گيتاری که در دستان اريک کلپتون ديده می شود، همان «بلکی» معروف است.

اريک کلپتون که امسال شصت و يکمين سالگرد تولدش را جشن گرفت و به «دست آهسته Slowhand» معروف است، در طول عمر هنری اش ، موفق شد جايزه گرمی را از آن خود کند و به عنوان يکی از تاثيرگذارترين گيتاريست های سبک راک در جهان شناخته شود.

او بارها از سوی منتقدان به عنوان يکی از بهترين گيتاريست های تاريخ معرفی شده و فارغ از رگه های بلوزی که همواره در آثارش شنيده می شود، به عنوان ستاره راک به شهرت رسيد و البته همراه با گروه «کريم Cream» ، هاردراک را نيز تجربه کرد.

کلپتون از معدود موزيسين هايی است که در فهرست های فروش بسياری از سبک های موسيقی توانسته به مقام نخست دست يابد؛ از سبک Delta blues که وی با ترانه Me and Mr. Johnson در آن به موفقیت رسید تا سبک رگی که ترانه I Shot the Sheriff وی در دوره ای ، داغ ترين ترانه این سبک بود.

او در حال حاضر در ميانه يک تورکنسرت درازمدت است که تا سال آينده ميلادی نيز ادامه خواهد داشت.
XS
SM
MD
LG