لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۵

امینم پس از دو سال با خاطراتش به صحنه بازگشت


امینم در میان خوانندگان رپ بیشترین فروش آلبوم را داشته است. (عکس: epa)
امینم در میان خوانندگان رپ بیشترین فروش آلبوم را داشته است. (عکس: epa)

اتوبیوگرافی «امينم»، خواننده معروف رپ و برنده جوايز گرمی و اسکار، با عنوان «من چنین ام» روز سه شنبه ۲۱ اکتبر به بازار عرضه می شود.


مارشال بروس ماترز معروف به «امينم» که سه روز پيش وارد سی و ششمين سال زندگی اش شد در کنار گروه «بیستی بویز»، از قديمی ترين گروه های هيپ هاپ آمريکا، يکی از مطرح ترين خواننده های سبک موسيقی رپ شد.


«امينم» در اتوبيوگرافی خود نگاهی عميق به زندگی شخصی اش انداخته است.


او در خاطرات خود به دو نفر که بر زندگی اش تاثير بسزايی گذاشته اند می پردازد: همسر سابق اش، کيم مترز و دوست هم گروهی اش، پروف.


او غم درگذشت پروف، همکار و دوست دوران دبيرستان خود در سال ۲۰۰۶ را دلیلی می داند که باعث شد صحنه را ترک کند.


«امينم» در کتاب خود می نويسد: «هيچ گاه چنين اندوهی را در زندگی ام احساس نکرده بودم. برايم بسيار دشوار بود که بتوانم حتی از تختخوابم بيرون بيايم. روزها گذشت که نتوانستم حتی قطعه شعری بنويسم.»


او از همسر خود که در چند ترانه با خشونت از او سخن می گويد و دو بار نيز از او جدا شده به نيکی ياد می کند و او را مادری عالی برای «هايلی»، دختر دوازده ساله اش، می داند.


«امينم» در باره همسر سابق اش می نويسد: «روشن است که کيم و من تفاوت های خودمان را داشتيم، اما مسائل بين ما خوب پيش می روند. او کار خود را خيلی خوب انجام می دهد.»


کتاب حاضر از نظر زمانی دوران کنونی را که «امينم» به موسيقی بازگشته و قرار است آلبوم جديدی را به نام «بازگشت» منتشر کند در بر ندارد. اين آلبوم تا پايان امسال به بازار عرضه خواهد شد.


«امينم» تنها خواننده رپ جهان است که ۲۷ ميليون نسخه از آلبوم های خود را در سراسر جهان به فروش رسانده است.


او سه سال پيش با از دست دادن دوست ديرين اش و مسائل روحی ای که برايش پيش آمد فعاليت هنری خود را قطع کرد، تمامی کنسرت های خود را لغو نمود و مدتی بستری شد.


اما پس از سپری کردن اين دوران تيره، بار ديگر سلامتی خود را بازيافت و پس از سه سال، هم آلبوم تازه ای در دست دارد و هم اتوبیوگرافی اش آماده انتشار است.


برايان تارت، ناشر خاطرات «امينم»، می گويد: «او از زمره افرادی است که همواره چيزی برای عرضه دارند؛ سه سال ناپديد شوند و پس از سه سال باز هم توجه همه را به سوی خود جلب کنند.»


«امينم» پس از آخرين آلبوم اش Curtain Cal l (فراخوان) در سال ۲۰۰۵، در سکوت کامل به سر برد.


او قصد داشت موسيقی را کنار بگذارد، اما پس از گذراندن دوران مشکلات روحی در يک برنامه راديويی شرکت کرد و علاوه بر آن که نام جديد آلبوم خود را اعلام نمود، آهنگی جديدی از اين آلبوم را با نام I’m Having A Relapse (بیماری ام دارد عود می کند) نيزاجرا کرد.


«امينم» متولد ۱۷ اکتبر ۱۹۷۲ است و از سال ۱۹۹۶ تا کنون يازده آلبوم منتشر کرده است.


ترانه هاي «امينم» جلوه خشونت باری از زندگی جوانان را نشان می دهد. مسائلی که در متن اين ترانه ها عرضه می شوند زندگی اجتماعی آمريکا را به شکلی شخصی بيان می کنند.


XS
SM
MD
LG