لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۰۰

يکی از رهبران فلسطينی در جنوب لبنان کشته شد


کمال مدحت، نايب رئيس سازمان آزادی‌بخش فلسطين (شاخه لبنان)
کمال مدحت، نايب رئيس سازمان آزادی‌بخش فلسطين (شاخه لبنان)

جنبش فلسطینی فتح روز دوشنبه اعلام کرد که يکی از مقامات ارشد این سازمان به همراه چهار نفر دیگر در اثر انفجار بمب در جنوب لبنان جان خود را از دست داده است.

خبرگزاری رويترز به نقل از فهمی الزرير، سخنگوی جنبش فتح در کرانه باختری، اعلام کرد کمال مدحت، نايب رئيس سازمان آزادی‌بخش فلسطين، شاخه لبنان، در جريان بازديد از يک اردوگاه آوارگان فلسطينی در خارج از شهر جنوبی سیدون لبنان کشته شده است.


بر اساس اين گزارش، وی به همراه عباس زکی، رئيس ساف در لبنان، قصد بازديد از اردوگاه آوارگان ميه‌ميه و ميانجي‌گری ميان دو گروه رقيب در اين اردوگاه را داشته است.


به گفته سخنگوی جنبش فتح، در جريان انفجار بمب کنار جاده‌ای که منجر به کشته شدن کمال مدحت شد، به عباس زکی صدمه‌ای وارد نشده است.

خبرگزاری رویترز از قول «منابع فلسطینی در لبنان» می‌گوید مدحت «درگیر مبارزه‌ای درون‌گروهی با فتح بوده» است.
در حالی که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، کشته شدن کمال مدحت را به عنوان «عملی تروریستی» محکوم کرده است، سخنگوی فتح می‌گوید برای گمانه‌زنی درباره عاملان احتمالی اين حمله هنوز زود است.

به گفته وی، رهبران فلسطينی منتظر دريافت گزارش و نتايج بررسی‌های منابع امنيتی در اين مورد هستند.

این در حالی است که خبرگزاری رویترز از قول «منابع فلسطینی در لبنان» می‌گوید مدحت «درگیر مبارزه‌ای درون‌گروهی با فتح بوده» است.


همچنين برخی منابع خبری از کشته شدن حداقل سه تن از محافظان کمال مدحت در جريان اين سوء‌قصد خبر می‌دهند.


شمار زيادی از فلسطينی‌های ساکن در مناطقی که در سال ۱۹۴۸ به تصرف اسرائيل درآمده است، به لبنان مهاجرت کرده و در ۱۲ اردوگاه‌ آوارگان در اين کشور سکنی گزيده‌اند که بیش از ۲۰۰ هزار آواره فلسطینی را در خود جای داده‌اند. در اردوگاه‌های آوارگان فلسطينی در لبنان فقر و خشونت زيادی حکم‌فرماست.

XS
SM
MD
LG