لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۵

نمایشگاه کتاب فرانکفورت ۲۰۰۹ آغاز به کار کرد


آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در مراسم افتتاحیه این دوره از نمایشگاه فرانکفورت
آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در مراسم افتتاحیه این دوره از نمایشگاه فرانکفورت
نمایشگاه پنج ‌روزه و جهانی کتاب فرانکفورت در آلمان، سال ۲۰۰۹، روز سه‌شنبه با حضور کشور چین به عنوان مهمان افتخاری امسال این نمایشگاه کار خود را آغاز کرد.

نمایشگاه کتاب فرانکفورت که در نوع خود مهم‌ترین و بزرگ‌ترین نمایشگاه دنیاست از ۱۳ تا ۱۸ اکتبر، ۲۱ تا ۲۶ مهرماه، با حضور حدود ۶۹۰۰ شرکت‌کننده ادامه خواهد داشت.

در نمایشگاه سال ۲۰۰۹ بیش از ۴۰۰ هزار کتاب از بیش از صد کشور به نمایش گذاشته می‌شود که از این میان ۱۲۴ هزار عنوان برای اولین بار به بازار می‌آیند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در مراسم افتتاحیه شصت و یکمین دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت، گردهم‌آیی سالانه و بین‌المللی صنعت نشر، با اشاره به مهمان افتخاری سال ۲۰۰۹ از «افزایش اهمیت سیاسی و اقتصادی چین در سال‌های اخیر» گفت.

خانم مرکل افزود: «به این ترتیب مسئولیت جهانی این کشور نیز از نظر آزادی اقتصادی و سیاسی بیشتر شده است.»

صدراعظم آلمان همچنین با یادآوری زندگی خود در آلمان شرقی سابق گفت: «کتاب‌ها اهمیت دارند، اهمیتی چنان عظیم که برای دیکتاتوری‌ها تهدید و خطر است و برای دموکراسی‌ها مایه رشد و بالندگی.»

حدود ۲۷۰ ناشر و بیش از دو هزار دلال و فروشنده کتاب و فعال صنعت چاپ از کشور چین در این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور دارند که در نوع خود رکورد محسوب می‌شود.

در حالی که آمار شرکت‌کنندگان در این دوره از نمایشگاه کتاب فرانکفورت کاهش ناشی از بحران اقتصادی جهانی را نشان می‌دهد، این دوره از نمایشگاه میزبان بزرگ‌ترین گروه از کارشناسان و متخصصان کتاب کودک و همین طور بزرگ‌ترین مجموعه از کتاب‌های آشپزی است.

در این دوره از نمایشگاه فرانکفورت حدود ۵۰۰ رخداد و مراسم ویژه با موضوعات و مضامین مربوط به چین برگزار خواهد شد که نیمی از آنها توسط وزارت فرهنگ کشور چین و نیمی دیگر به دست برگزارکنندگان نمایشگاه تدارک دیده شده است.

هر سال، یک ملت و کشور به عنوان مهمان افتخاری نمایشگاه کتاب فرانکفورت تعیین می‌شود، و ده‌ها هزار ناشر، نویسنده، ویراستار، مترجم و کارگزار ادبی از بیش از یک‌صد کشور جهان در این شهر آلمان جمع می‌شوند تا در مورد کتاب‌های آینده خود مذاکره کنند و قرارداد ببندند.
XS
SM
MD
LG