لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۹

تیم فوتبال ایران با تساوی برابر امارات امیدوار ماند


با گل دقيقه ۸۰ كريم باقرى، ايران بازى باخته به امارات را در دبى يك بر يك كرد تا در راه جام جهانى ۲۰۱۰ با پنج امتياز همچنان اميدوار و امارات نااميد از صعود باشد.


در روزى كه ايران در اواخر بازى با دو تعويض و بيرون كشيدن لژيونرها بازى را به سود خود تغيير داد، بازى از دست داده را نه تنها به تساوى بدل كرد، بلكه در واپسين لحظه ها اگر داور عمانى از خطاى پنالتى روى غلامرضا رضايى چشم پوشى نميكرد، شايد ايران مى توانست از اين بازى هر سه امتياز را بگيرد.


در اين بازى مهدى رحمتى در دروازه ايران شاخص ترين بازيكن بود.


تيم امارات در نيمه نخست بهتر از ايران بازى كرد و حاصل آن پاس عالى اسماعيل مطر، بهترين بازيكن زمين و گل عبدالرحيم جمعه در دقيقه ۱۹ بود كه ميزبان را در پايان نيمه نخست با برترى يك بر صفر به رختكن فرستاد .


اما در نيمه دوم ايران آرام آرام بازى را دست گرفت و سرانجام با ارسال توپ بلندى از جناح راست و ضربه سر عالى كريم باقرى مسابقه به تعادل رسيد.


در تيم ايران مهدوى كيا، جواد نكونام و وحيد هاشميان بر خلاف گذشته بسيار كم فروغ بودند تا ميانه ميدان در اختيار امارات ميزبان باشد و ايران در خط حمله بدون زهر نشان دهد.


در نيمه دوم، تیم ايران آرام آرام بازى را دست گرفت و سرانجام با ارسال توپ بلندى از جناح راست و ضربه سر عالى كريم باقرى مسابقه به تعادل رسيد.

علاوه بر گل عبدالرحيم جمعه، مهدى رحمتى بارها مانع به ثمر رسيدن گل دوم اماراتى ها شد. اما تكيه به گل برترى نيمه نخست باعث شد تا ايران در تكاپو براى باز يافتن بازى در دقيقه هاى پايانى حالت تهاجمى به خود گيرد و سپيد پوشان اماراتى به ضد حمله در برابر سرخ پوشان


تيم ملى ايران چشم بدوزند.

اين كنش و واكنش با چند خطر در برابر دروازه امارات سرانجام به گل تساوى ايران انجاميد و در مقابل چند هجوم خطرناك اماراتى ها، مهدى رحمتى به هنرنمايى بيشتر وادار شد.


به نوشته سايت فيفا، دومينيك باتناى، سرمربى فرانسوى تيم ملى امارات، گفته بود كه اميدوار است امارات بتواند نخستين پيروزى رسمى تاريخ فوتبال خود را بر ايران به دست آورد تا اميدهايش را براى راهيابى به جام جهانى زنده نگاه دارد.


براى امارات مسابقه با ايران در ورزشگاه آل مكتوم متعلق به باشگاه النصر حالت مرگ و زندگى داشت .


در گروه ب آسيا، عربستان و كره جنوبى با چهار امتياز در حالى در رياض تا واپسين لحظه ها بدون گل پيش رفتند كه ايران چهار امتيازى به مصاف امارات بدون امتياز رفت.


كره شمالى ، ديگر تيم اين گروه، با چهار امتياز استراحت داشت. باتناى در اين مورد گفت: «من از رده بندى آگاهى دارم اما تنها يك مسابقه مى تواند تغييراتى را بوجود آورد.»


باتناى به فيفا گفت: «مسابقه با ايران آخرين بخت ما براى داشتن اميد به صعود است. بازيكنان در تمرينات به سختى براى بازى با ايران كار كرده اند و آنان مى خواهند با تمام قوا بازى كنند. ما مى دانيم كه در برابر يك تيم بسيار بزرگ بازى مى كنيم و به جز پيروزى به چيز ديگرى فكر نمى كنيم. اما در زمين بيشترين تلاش خود را مى كنيم و سعى خواهيم كرد بازى را ببريم.»


سرمربى تيم ملى امارات، ايران را يك تيم بسيار پرقدرت اعلام كرده بود كه بازيكنانى با تجربه از حضور در ليگ هاى اسپانيا و آلمان را در خود دارد.


XS
SM
MD
LG