لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۶

هشداری دیگر نسبت به «تجمعات غیرقانونی» در ۱۳ آبان


سپاه پاسداران نیز در آستانه روز قدس به معترضان هشدار داده بود، هشداری که از سوی حامیان جنبش سبز نادیده گرفته شد.
سپاه پاسداران نیز در آستانه روز قدس به معترضان هشدار داده بود، هشداری که از سوی حامیان جنبش سبز نادیده گرفته شد.
در حالی که کمتر از یک روز به برگزاری راه‌پیمایی ۱۳ آبان مانده است، رئیس پلیس امنیت تهران هشدار داد که پلیس با هر گونه تجمع در خارج از محدوده قانونی برخورد می‌کند.

حامیان جنبش سبز و معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری از سه هفته به روز ۱۳ آبان که در ایران «روز ملی مبارزه با استکبار جهانی» نامیده می‌شود در وب‌سایت‌ها و همچنین از طریق اسکناس‌نویسی و شعارنویسی بر دیوارها و طراحی پوستر همگان را به شرکت در راه‌پیمایی این روز و حمایت از این جنبش دعوت کرده اند.

هشدار سردار علی‌پور، رئیس پلیس امنیت تهران بزرگ، تازه‌ترین واکنش مقامات جمهوری اسلامی به اقدامی از سوی جنبش سبز ایران است که هنوز یک روز به انجام آن مانده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرد که «تنها تجمع قانونی در روز ۱۳ آبان» در برابر سفارت سابق آمریکا در خیابان طالقانی تهران خواهد بود و پلیس با «هر گونه تجمع خارج از این محدوده برخورد خواهد کرد».

او با اشاره به «تمهیدات ویژه انتظامی و راهنمایی برای ۱۳ آبان» وعده برخورد «قاطع و مقتدرانه» را به افرادی داد که با شرکت در تجمعات غیرقانونی «در برابر ماموران مقاومت کنند یا برخوردی با پلیس داشته باشند».

سردار علی‌پور همچنین در مورد سر دادن «شعارهای انحرافی» و «خارج از حیطه مراسم» به شرکت‌کنندگان در راه پیمایی روز ۱۳ آبان هشدار داده و تهدید کرده است که پلیس با افرادی که این شعارها را سر می‌دهند برخورد خواهد کرد.

اولین بار سه هفته پیش احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان و از حامیان سرسخت محمود احمدی‌نژاد، در مقام امام جمعه موقت تهران به فراخوان جنبش سبز واکنش نشان داد و معترضان به نتیجه انتخابات اخیر را به آمریکا و اسرائیل منتسب دانست.

پس از او رهبر جمهوری اسلامی، بسیج و سپاه پاسداران نیز دست به کار هشدار دادن نسبت به هر گونه «تجمع غیرقانونی» در روز ۱۳ آبان شدند.

اين در حالى است که به موجب اصل ۲۷ قانون اساسى ایران برگزارى تجمعات «بدون حمل سلاح» آزاد است و نيازى به دريافت مجوز ندارد.

در آخرین جمعه ماه رمضان، اواخر شهریورماه، نیز طرفداران جنبش سبز و معترضان به نتیجه انتخابات با ناديده گرفتن هشدارهاى رهبر جمهورى اسلامى و سپاه پاسداران در مورد برگزارى هر گونه تجمع اعتراضى همزمان با برگزارى راه‌پيمايى روز قدس، با حضور پرشمار خود در خيابان‌ها دست به تظاهرات زدند، تظاهراتی که اخبار آن بلافاصله بر خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت و فیلم‌ها و عکس‌های آن در فضای مجازی منتشر شد.
XS
SM
MD
LG