لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۰

«ادامه حصر منزل کروبی به دست نیروهای امنیتی»


منزل مهدی کروبی در تهران
منزل مهدی کروبی در تهران
سحام‌نیوز، وب‌سایت رسمی حزب اعتماد ملی، روز سه‌شنبه از «حصر منزل مهدی کروبی در آستانه اعیاد اسلامی» و جلوگیری از دیدار افراد با این رهبر مخالف دولت جمهوری اسلامی خبر داده است.

به گزارش این وب‌سایت خبری، نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی که از هفته گذشته همزمان با عید قربان در محل منزل آقای کروبی حاضر بودند صبح روز سه‌شنبه بار دیگر با حضور در این محل از ملاقات مهدی کروبی با «دوستان و آشنایان» او ممانعت کرده‌اند.

روز پنج‌شنبه، چهارم آذرماه، همزمان است با عید غدیر خم که در ایران تعطیل عمومی است و به نظر می‌رسد نیروهای امنیتی ایران احتمال می‌دهند که افراد و اشخاص زیادی قصد دیدار با آقای کروبی را داشته باشند.

در چند ماه اخیر خیابان محل زندگی این رهبر مخالف دولت که به اتفاق میرحسین موسوی محمود احمدی‌نژاد را به تقلب در انتخابات سال گذشته متهم کرده و دولت او را به رسمیت نمی‌شناسد بارها به محل تجمع لباس شخصی‌ها و همین طور نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی بدل شده است.

اواسط آبان‌ماه گذشته نیز آیت‌الله بیات زنجانی که از مراجع منتقد حاکمیت به شمار می‌رود، در پی ممانعت ماموران امنیتی موفق به دیدار با این رهبر اصلاح‌طلب نشد.

‌دو هفته پیشتر از آن نیز هنگامی که مهدی کروبی قصد داشت به خانه میرحسین موسوی برود، با ممانعت ماموران امنیتی مواجه شد، اما در واکنش به این اقدام آقای موسوی خود وارد عمل شد و با خودروی شخصی‌اش مهدی کروبی را به خانه برد.

در پی جلوگیری ماموران از دیدار مهدی کروبی با آیت‌الله زنجانی، حسین کروبی، فرزند او، در گفت‌وگو با رادیوفردا با اشاره‌ به محدودیت‌های اعمال شده برای آقای مهدی کروبی گفت که ماموران وزارت اطلاعات پس از درگیری فیریکی با خانواد‌ه‌های همت و باکری جلو خانه مهدی کروبی، دیگر به طور مستمر در مقابل خانه حضور ندارند، اما به گفته وی از آنجا که تلفن‌ها کنترل می‌شود ماموران از انجام دیدارها جلوگیری می‌کنند.

اشاره حسین کروبی به خانواده‌های همت و باکری، از فرماندهان جنگ ایران و عراق است، که در شهریورماه امسال از سوی نیروهای امنیتی مقابل منزل مهدی کروبی مورد ضرب و شتم قرار گرفتند و فرزند مهدی باکری نیز دستگیر شد.
XS
SM
MD
LG