لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۳۸

کروبی: عملکرد طرف مقابل نشانه ادامه جنبش سبز است


مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت
مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت
مهدی کروبی، از رهبران مردم مخالف دولت در ایران، روز پنج‌شنبه در دیدار با خانواده مجید توکلی، دانشجوی زندانی دانشگاه امیرکبیر تهران، با اشاره به این که بهترین دلیل بر تداوم جنبش سبز عملکرد طرف مقابل است گفت که «احساس می‌کنند حرکت [مردم] رو به رشد است».

آقای کروبی در این باره افزود: «اگر موضوعی نباشد، چرا این قدر داد و بیداد می‌کنند؟... بنابراین احساس می‌کنند حرکت رو به رشد است. عملکرد طرف مقابل کاملا نشان می‌دهد که اوضاع بر آنها سخت است.»

مهدی کروبی، از رقبای اصلی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته، پس از جویا شدن از آخرین وضعیت مجید توکلی و پرونده او در گفت‌وگو با خانواده آقای توکلی و جمعی از دانشجویان وضعیت فعلی ایران را «غیرمعمول و غیرعادی» دانست و اضافه کرد که «مطمئن باشید وضع به همین شکل باقی نخواهد ماند».

آقای کروبی همچنین اضافه کرد که آن دسته از نمایندگان مجلس که اخیرا با او دیدار داشته‌اند به دلیل همین دیدار تهدید شده‌اند که در انتخابات آینده مجلس رد صلاحیت خواهند شد.

رئیس سابق مجلس ایران این نوع اقدامات مقامات حکومتی جمهوری اسلامی را «جنگ روانی برای ترساندن مردم» توصیف کرده است.

همچنین به گفته خانواده مجید توکلی که اخیرا با او تماس تلفنی داشته‌اند، آقای توکلی اخیرا از کلیه حقوق زندانی‌ها محروم شده و «روی در سلول او برای یادآوری زندان‌بانان نوشته شده است که مجید از حق ملاقات، هواخوری، تماس تلفنی و داشتن روزنامه محروم است».

مجید توکلی که هم‌اکنون در بند ۲۴۰ زندان اوین محبوس است و کلا به هشت سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شده پس از گذراندن ۱۲۵ روز در سلول انفرادی در اواخر فروردین‌ماه به بند عمومی منتقل شد.

مهدی کروبی هفته گذشته نیز با خانواده ميلاد اسدی، دیگر عضو زندانی شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت، که از ۱۳ آبان سال گذشته تاکنون در زندان اوین به سر برده دیدار کرد.

آقای کروبی در ديدار با خانواده آقای اسدی از برخوردهای قضايی با مردم، به‌ويژه دانشجويان و جوانان، در ماه‌های پس از انتخابات رياست جمهوری ابراز تاسف کرد و افزود: «تداوم برخورد سنگين با مردم بيانگر عدم استقلال قوه قضایيه در اين قضاياست».

میلاد اسدی و مجید توکلی همراه با اکثر اعضای شورای مرکزی دفتر تحکيم وحدت، مانند مرتضی سمياری و بهاره هدايت و شمار زيادی از فعالان دانشجويی در مناطق مختلف ايران پس از انتخابات رياست جمهوری به اتهام‌های امنيتی بازداشت و زندانی شدند.
XS
SM
MD
LG