لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۳

پیش بینی هواشناسی: کاهش دما و احتمال جاری شدن سیل


بارش برف و کاهش دما، هفته گذشته موجب شد تا سراسر ایران به حالتی نیمه تعطیل فرو رود.
بارش برف و کاهش دما، هفته گذشته موجب شد تا سراسر ایران به حالتی نیمه تعطیل فرو رود.

در حالی که کاهش دمای کم سابقه و بارش برف موجب شد تا هفته گذشته، برخی از استان های ايران با بحران رو به رو شوند، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد که دمای هوا، بار ديگر روز يکشنبه کاهش خواهد يافت و بارش برف در بسياری مناطق ادامه می يابد.


بر اساس پيش بينی سازمان هواشناسی، در ۲۴ ساعت آينده، غرب ايران با بارش خفيف رو به رو خواهد بود و از روز يک شنبه دمای هوا در غرب کاهش خواهد يافت.


بنا به اين گزارش، کاهش دمای هوا در شرق ايران از روز دوشنبه آغاز خواهد شد. بارش برف در شمال ايران نيز تا روز دوشنبه ادامه خواهد يافت.


همزمان با بحران سرما در برخی استان ها، سازمان هواشناسی پيش بينی کرده که ممکن است در سه استان هرمزگان، سيستان و بلوچستان و کرمان، رودخانه ها طغيان کنند و احتمالا در اين استان ها سيل جاری شود.



همزمان با بحران سرما در برخی استان ها، سازمان هواشناسی پيش بينی کرده که در سه استان هرمزگان، سيستان و بلوچستان و کرمان، رودخانه ها طغيان کنند و احتمالا در اين استان ها سيلاب به راه بيافتد.

در گزارش اين سازمان آمده است که در اين سه استان تا روز چهارشنبه بارش های نسبتا شديد همراه با وزش باد ادامه خواهد داشت و اين بارش ها ممکن است موجب سيل شوند.


همچنين سواحل دريای عمان و تنگه هرمز در هفته جاری، شاهد «موج های بزرگ» خواهند بود.


سازمان هواشناسی پيش بينی کرده که هوای پايتحت نيز در روز يکشنبه تا ۱۰ درجه زير صفر، سرد شود و در گرمترين ساعات روز نيز دمای هوا به سه درجه زير صفر برسد.


اين در حالی است که بسياری از مردم استان های مازندران، گيلان، سمنان و گلستان با افت فشار گاز و در برخی مناطق قطع گاز، آب، برق و افزايش شديد قيمت نان روبرو شده اند.

در قائم شهر نيز معترضين با حمله به فرمانداری اين شهر به وضعيت موجود شديدا اعتراض کردند.

اين گزارش ها می افزايند مردم استان مازندران به دليل قطع گاز با مشکلات بيشتری روبرو هستند و صف های طويلی برای دريافت نفت در شهرستان های اين استان تشکيل شده است.


به دنبال اين اتفاقات محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران که دولت وی متهم به «سوء تدبير در اين بحران» شده است به صورت غير منتظره وارد ساری، مرکز استان مازندران، شد و در جلسه ستاد بحران استان های شمالی ايران شرکت کرد.


در عين حال جمعی از نمايندگان مجلس خواستار احضار مسئولين نفت و گاز به مجلس شدند تا در جلسه غير رسمی درباره مشکلات پيش آمده برای مردم بر اثر سرما توضيح دهند.


به گزارش خبرگزاری فارس، اين گروه از نمايندگان در تماسی با هيئت رئيسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات ناشی از برودت هوا و افت فشار گاز و به وجود آمدن مشکلاتی برای مردم استان های مازندان، گيلان، گلستان، اردبيل، کردستان، آذربايجان غربی و شرقی و ديگر نقاط کشور و همچنين افزايش قيمت وسايل گرمازا و نان در برخی از شهرها، خواستار توصيح دولت شده اند.


XS
SM
MD
LG