لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۲۰

«یک نفر به ظن ارتباط با فرماندهان سپاه قدس دستگیر شد»


همزمان در يورش های جداگانه ارتش آمريکا به شبه نظاميان در عراق، ارتش آمريکا سه تن از اين افراد را کشته است و دهها تن نيز دستگير شده اند.
همزمان در يورش های جداگانه ارتش آمريکا به شبه نظاميان در عراق، ارتش آمريکا سه تن از اين افراد را کشته است و دهها تن نيز دستگير شده اند.

ارتش آمريکا روز جمعه اعلام کرد که يک نفر که احتمالا با شبه نظاميان ايرانی در ارتباط است، به اتهام وارد کردن تسليحات نظامی از ايران به عراق، دستگير شده است.


همزمان در يورش های جداگانه ارتش آمريکا به شبه نظاميان در عراق، ارتش آمريکا سه تن از اين افراد را کشته است و دهها تن نيز دستگير شده اند.


در بيانيه روز جمعه ارتش آمريکا آمده است: «اين ظن وجود دارد که اين تروريست بازداشت شده، از ايران، تسليحات و تجهيزات به عراق وارد می کرده است.»


در اين بيانيه همچنين تاکيد شده است که احتمالا، اين فرد که در شهری کوچک در نزديکی بعقوبه – شمال بغداد – بازداشت شده است، با «مقام های ارشد نيروهای ويژه قدس از سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ايران» ارتباط داشته است.


آن گونه که ارتش آمريکا می گويد، مقام های آمريکايی اين شخص را با ورود مواد منفجره قدرتمند EFP نيز مرتبط می دانند. اين ماده منفجره در ساخت بمب های کنار جاده ای استفاده می شود و برای منفجر ساختن زره پوش های نظامی کاربرد دارد.


ارتش آمريکا می گويد که بمب هايی که با اين مواد ساخته شده اند تا کنون جان صدها سرباز آمريکايی را در عراق گرفته اند.


مقام های آمريکايی همچنين می گويند که نيروهای سپاه قدس، از ايران اين مواد را به دست شورشيان عراقی می رسانند تا تنها به سربازان آمريکايی در عراق ضربه بزنند، اما تهران همواره اين اتهامات را تکذيب کرده و می گويد که ثبات و امنيت عراق، در راستای منافع ايران به عنوان کشور همسايه است.


در بيانيه ارتش آمريکا آمده است: «در جريان يورش، نيروهای ائتلاف مبالغ هنگفتی دلار آمريکا، اسلحه و عکس هايی از نوجوانان با سلاح ها کشف و توقيف کرده اند.»


در بخش ديگری از اين بيانيه به عملياتی ديگر اشاره شده است که در آن سربازان آمريکايی در جنوب بغداد با يورش به يک گروه وابسته به القاعده در جنوب بغداد، دو مرد مسلح را کشته اند و ۱۶ نفر را دستگير کرده اند. اين حمله برای دستگيری يک عضو القاعده انجام شده بود.


همچنين در يک درگيری در پايتخت، يک مرد مسلح در عمليات پاکسازی شبه نظاميان از ساختمان هايی مشخص، کشته شده است.


در اين عمليات ۱۰ نفر نيز دستگير شده اند که به ارتباط با القاعده متهم هستند.


چهار شبه نظامی ديگر که دو تن از آنان در بغداد به فعاليت های رسانه ای در بغداد و بعقوبه مشغول بوده اند، در پايتخت عراق دستگير شده اند.


در يورشی ديگر در بغداد، يک نفر به ظن عضويت در يک سلول تروريستی توليدکننده بمب، دستگير شده است.


روز جمعه همچنين در شهر رمادی نيز، نيروهای نظامی يک عضو ارشد از شبه نظاميان القاعده و چهارتن از دستيارانش را دستگير کرده اند.


به نوشته بيانيه ارتش آمريکا اين افراد اخيرا از سوريه به عراق رفته بودند و اين باور وجود دارد که با خود مقاديری تجهيزات نظامی آورده بودند.


هشت شبه نظامی ديگر نيز در يورش مشابهی، روز پنج شنبه در موصل دستگير شده اند. ارتش عراق نيز در اين شهر يکی از افسران ارشد بعثی را که به القاعده پيوسته بود، دستگير کرده است.


XS
SM
MD
LG