لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۴۸

«۶۶ درصد اسرائیلی‌ها موافق حمله به ایران‌اند»


از میان موافقان اسرائیلی حمله به ایران ۷۵ درصد حتی در صورت مخالفت ایالات متحده باز هم با حمله به ایران موافق‌اند.
از میان موافقان اسرائیلی حمله به ایران ۷۵ درصد حتی در صورت مخالفت ایالات متحده باز هم با حمله به ایران موافق‌اند.
روزنامه اسرائیلی هاآرتص روز دوشنبه با انتشار نتایج یک نظرسنجی نوشت که اکثریت اسرائیلی‌های یهودی با حمله نظامی کشور خود به تاسیسات هسته‌ای ایران موافق‌اند.

خبرگزاری فرانسه از قول روزنامه هاآرتص اعلام کرد که نتایج این نظرسنجی حاکی از آن است که در حالی که ۱۵ درصد از اسرائیلی‌ها با حمله به تاسیسات اتمی ایران مخالف‌اند، ۶۶ درصد از این حمله حمایت می‌کنند.

۱۹ درصد از اسرائیلی‌های یهودی نیز گفته‌اند که در مورد حمله به ایران نظری ندارند.

این در حالی است که چندی پیش دریاسالار مایکل مالن، رئیس ستاد کل ارتش آمریکا، گفت: «حمله احتمالی اسرائیل به ایران تمامی خاورمیانه را به خطر می‌اندازد.»

از میان موافقان اسرائیلی حمله به ایران ۷۵ درصد حتی در صورت مخالفت ایالات متحده باز هم با حمله به ایران موافق‌اند. در مقابل ۱۵ درصد از موافقان حمله به ایران گفتند که در صورت مخالفت آمریکا آنها نیز با حمله مخالف خواهند بود.

خبرگزاری فرانسه می‌گوید که اسرائیل به دلیل اشارات مکرر محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهوری ایران، به این که این کشور باید از «نقشه جغرافیا محو شود» جمهوری اسلامی را دشمن شماره یک خود می‌داند. اما دو کشور ایران و اسرائیل از زمان انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷ با یکدیگر رابطه‌ای نداشته‌اند.

بیت المقدس (اورشلیم) در کنار واشینگتن همواره چنین ابراز عقیده کرده است که تهران به دنبال ساخت تسلیحات هسته‌ای است، اتهامی که تهران بارها رد و اعلام کرده است که فعالیت هسته‌ای ایران فقط با اهداف صلح‌آمیز صورت می‌گیرد.

اسرائیل در حالی به فعالیت هسته‌ای ایران اعتراض می‌کند که خود تاکنون پیمان منع گسترش تسلیحات هسته‌ای، ان‌پی‌تی، را امضا نکرده است. هر کشوری که این پیمان را امضا کند، باید درهای تاسیسات اتمی خود را به روی بازرسان آژانس بگشاید.

اسرائيل تا سال ۲۰۰۶ داشتن جنگ‌افزارهای هسته‌ای را نه تاييد و نه تکذيب کرده بود. اما اهود اولمرت، نخست وزير پیشین اسرائيل، بالاخره در سال گذشته میلادی در مصاحبه با يک شبکه تلویزیونی آلمانی برای نخستين بار اعلام کرد که این کشور دارای جنگ‌افزار اتمی است.

در بخشی دیگر از این نظرسنجی، در حالی که ۶۰ درصد از اسرائیلی‌ها به باراک اوباما،‌ رئیس جمهور آمریکا، نظری «مثبت» یا «بسیار مثبت» دارند،‌ تنها ۳۸ درصد بر این عقیده‌اند که آقای اوباما به اسرائیل نظری دوستانه دارد.

این در حالی است که بر اساس یک نظرسنجی متعلق به دسامبر سال ۲۰۰۷ از میان اسرائیلی‌های یهودی ۷۳ درصد عقیده داشتند که جرج بوش، رئیس جمهوری سابق آمریکا، به اسرائیل نظری دوستانه دارد.

یهودیان ۸۰ درصد جمعیت اسرائیل را تشکیل می‌دهند.
XS
SM
MD
LG