لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۴۸

تظاهرات برای حمایت از پناهندگی یک همجنسگرای ایرانی


برخی از وزرای دولت کنونی ايتاليا چون وزرای کشاورزی، بازرگانی خارجی، برابری و سياست های اجتماعی نيز از اين تظاهرات حمايت می کنند.
برخی از وزرای دولت کنونی ايتاليا چون وزرای کشاورزی، بازرگانی خارجی، برابری و سياست های اجتماعی نيز از اين تظاهرات حمايت می کنند.

دوشنبه در شهر رم تظاهراتی در حمايت از اعطای پناهندگی به همجنسگرای ايرانی، پگاه امامبخش، و در محکوميت احکام اعدام در جمهوری اسلامی ايران و ديگر کشورها برای دگر انديشان و مخالفين، با حمايت بيش از يک صد سازمان، گروه و حزب سياسی و همچنين صدها شخصيت فرهنگی و اجتماعی برگزار خواهد شد.


برخی از وزيران دولت کنونی ايتاليا چون وزيران کشاورزی، بازرگانی خارجی، برابری و سياست های اجتماعی نيز از اين تظاهرات حمايت می کنند.


وزير دادگستری ايتاليا و رهبر دموکرات مسيحيان ميانه رو، کلمنته ماستلا - CLEMENTE MASTELLA شنبه شب اعلام کرد، هيچ گونه مانع قانونی برای اعطای پناهندگی سياسی به زن همجنسگرای ايرانی که دولت بريتانيا قصد بازگرداندنش به ايران را دارد وجود نداشته و «پگاه امامبخش» می تواند در ايتاليا اقامت گزيند.

روزنامه ايتاليايی لارپوبليکا که با پگاه امامبخش که از ۱۳ ماه جاری ميلادی در بازداشتگاهی در شهر شفيلد ، در انتظار بازگردانده شدن به ايران به سر می برد، گفت و گويی انجام داده است، می نويسد: «اين زن ايرانی که دو سال است برای زنده ماندن مبارزه می کند بسيار خسته به نظر می آيد و اگرچه سه شنبه آينده پرواز بريتيش ايرويز بدون او فرودگاه هيترو را به مقصد تهران ترک خواهد کرد، هنوز اميد يه زندگی را به دست نياورده است.»


پگاه امام بخش به روزنامه ايتاليايی گفته است: «شديدا نگران پدر و خانواده ام هستم.»

پگاه امامبخش مدعی است که جان «همجنسگرايان» در ايران در خطر است و اين موضوع را در مصاحبه با روزنامه لارپوبليکا نيز بيان کرده است، با اين حال، بريتانيا با درخواست پناهندگی وی مخالفت کرده است.


جمهوری اسلامی تا کنون گزارشی درباره اعدام زنان به اتهام همجنسگرايی را تاييد نکرده است و در قوانين نيز چنین مجازاتی برای همجنسگرایان زن وجود ندارد.


با اين حال روز دوشنبه به دعوت ده ها سازمان، حزب و انجمن سياسی، صنفی و حقوق بشری ايتاليائی تظاهراتی در مقابل سفارت بريتانيا در حمايت از پگاه امام بخش و محکوميت احکام اعدام برای دگرانديشان و معارضين در ايران و ديگر کشور هايی که هنوز مجازات اعدام را از قوانين کيفری شان حذف نکرده اند، برگزار خواهد شد.


سازمان های «اطلاع رسانی و امنيت خبرنگاران» و «اصل ۲۱» در فراخوانی در حمايت از اين تظاهرات، که مديران بسياری از رسانه ها و چهره های شناخته شده تلويزيونی امضای شان را زير آن گزارده اند، نوشته اند: «دوشنبه برای توقف جلادان صدای خود را بلند کنيم.»


درجريان تظاهرات ايستاده روز دوشنبه، لغو فوری احکام اعدام برای دو روزنامه نگار مريوانی به نام های عدنان حسن پور و هيوا بوتيمار نيز از جمله درخواست های شرکت کنندگان خواهد بود.


XS
SM
MD
LG