لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۷

«ایران شورشیان کرد را زیر آتش توپخانه قرار داد»


گروه پ کا کا از سوی اروپا و آمریکا به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است.
گروه پ کا کا از سوی اروپا و آمریکا به عنوان یک سازمان تروریستی شناخته شده است.

مقامات کرد عراقی می گویند نیروهای ایرانی، روز پنجشنبه در جریان جنگ با پژاک، شورشیان کرد، منطقه ای در شمال عراق را زیر آتش توپخانه خود گرفتند.

جبار یاور، سخنگوی نیروهای امنیتی کردستان عراق معروف به پیشمرگه، به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت که حمله روز پنجشنبه، سومین روز از ناآرامی در این منطقه در مرز کردستان عراق و ایران بوده است.

ساکنان منطقه پیشدار در شمال غربی سلیمانیه عراق می گویند در این بمباران کسی کشته نشده اما حیوانات اهلی کشته شده اند و آتش سوزی گسترده ای در کوهستان های اطراف آغاز شده است.

بشیر احمد، بخشدار پیشدار در مرز ایران به خبرگزاری فرانسه گفت که در جریان نبرد بین پژاک و نیروهای ایرانی، بمباران مداومی از سوی نیروهای ایرانی بر مواضع پژاک در منطقه «پیشدار» انجام شد.

گروه پژاک، شعبه ای از حزب کارگران کردستان عراق، پ.کا.کا است که با جمهوری اسلامی ایران مخالف هستند .

هر دو گروه پژاک و پ.کا.کا پایگاه هایی در کوهستان های شمال عراق دارند که ایران به طور مداوم به آن ها حمله می کند.

جبار یاور، سخنگوی نیروهای امنیتی کردستان عراق معروف به پیشمرگه ضمن تایید درگیری نیروهای پژاک با نیروهای ایرانی در منطقه بشدار، به خبرگزاری فرانسه گفت که پیشمرگه ها از پژاک یا پ.کا.کا حمایت نمی کنند.

او در ادامه می افزاید: «ما با اینکه از سرزمین کردستان برای حمله به کشوری استفاده شود، مخالف هستیم و خواستار آن هستیم که منطقه ما مورد حمله قرار نگیرد.»

حسین احمد، فرماندار پیشدار در شمال غرب سلیمانیه در گفت و گو با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت هزاران خانواده بر اثر این حملات خانه خود را رها کرده و گریخته اند.

منطقه دیگری که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مورد حمله قرار گرفته، منطقه ای نزدیک مرز حاج عمران در شمال کردستان عراق است. این منطقه در شمال شهر اربیل قرار دارد.


جبار یاور، سخنگوی نیروهای امنیتی کردستان عراق گفت بمباران پایگاه های نیروهای پژاک با حملات نیروهای پژاک به نیروهای ایرانی در روز سه شنبه آغاز شد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ماه های اخیر در حال زد و خورد با شورشیان کرد در جنوب غربی ایران بوده است. دولت منطقه ای کردستان عراق تحت فشار ترکیه و آمریکا قرار گرفته که با چریک های کرد ترکیه که از پایگاه هایی در شمال عراق، ترکیه را مورد حمله قرار می دهند، برخورد کند.

حزب کارگران کردستان، پ.کا.کا برای کسب خودمختاری در منطقه عمدتا کردنشین جنوب شرقی ترکیه از سال ۱۹۸۴ تا کنون می جنگد. آمریکا، ترکیه و اتحادیه اروپا حزب کارگران کردستان ترکیه را به عنوان یک گروه تروریستی طبقه بندی کرده اند.


XS
SM
MD
LG