لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۸

مردی که کشف کرد به اشتباه مسلمان شده است!


در کشور مالزی، در حدود ۲۶ ميليون مسلمان زندگی می کنند، اما ۲۵ درصد جمعيت اين کشور چينی و ۸ در صد نيز هندی تبارند.
در کشور مالزی، در حدود ۲۶ ميليون مسلمان زندگی می کنند، اما ۲۵ درصد جمعيت اين کشور چينی و ۸ در صد نيز هندی تبارند.
يک مرد جوان مالزيايی که هنگام تولد در زايشگاه، اشتباها به مادر ديگری تحويل داده شده بود پس از سال ها پدر و مادر واقعی خود را يافته است، می گويد به اشتباه در خانواده ای مسلمان پرورش يافته و مسلمان شده، در حالی که پدر و مادر واقعی او، بودايی بوده اند و به همين دليل می خواهد مذهب خود را تغيير دهد و دين بودايی را برگزيند.

«ذالهايدی عمر» که ۲۹ سال دارد، اخيرا پدر و مادر واقعی خود را پيدا کرده و چون ميداند که آنها بودايی هستند می خواهد نام و مذهب خود را تغيير دهد و راه خانواده واقعی خود را دنبال کند.

در کشور مالزی، در حدود ۲۶ ميليون مسلمان زندگی می کنند، اما ۲۵ درصد جمعيت اين کشور چينی و ۸ در صد نيز هندی تبارند.

ذالهايدی در يک خانواده مسلمان پرورش يافته و نام و فاميل اسلامی دارد، اما در حقيقت او يک شهروند مالزيايی چينی تبار است.

خواهر واقعی ذالهايدی که چند بار او را به صورت اتفاقی ديده بود، از شباهت او به پدرش تعجب می کند و سرانجام موضوع را با او در ميان می گذارد و پدر و مادرش را نيز در جريان امر قرار می دهد. پس از چند ديدار، آنها تصميم می گيرند که اين مساله را با آزمايش ژنتيکی دی.ان.ای روشن کنند.

نتيجه آزمايش تاييد می کند که پدر و مادر واقعی ذالهايدی، خانواده چينی تباری است که او را يافته اند. آنها مدت بيست سال در فاصله چند کيلومتری يکديگر زندگی می کردند.

پدر ۶۶ ساله ذالهايدی می گويد، هميشه در باره پسرش ترديدهايی داشت چون پسری که در زايشگاه به آنها تحويل داده شده بود، سبزه تر از رنگ ساير اعضای خانواده بود و با وجود چند بار مراجعه به زايشگاه، چون نتيجه ای حاصل نشد، آنها پسر غير واقعی را چون فرزند خويش بزرگ کردند.

ذالهايدی نيز به خاطر طلاق و ازدواج مجدد مادرش در سن ۱۳ سالگی، خانه را ترک می کند و به دنبال کار می رود. او با تلاش فراوان ديپلم بازرگانی می گيرد و اکنون به عنوان مدير فروش، در يک شرکت گرم کار است.

در حال حاضر ذالهايدی برای تغيير مذهب خود از اسلام به بودايی با مشکل بزرگی رو به رو شده است. در کشور مالزی که اسلام دين رسمی است، مانند بسياری از کشورهای اسلامی، تغيير مذهب چندان آسان نيست، هر چند که بر پايه قانون اساسی آن کشور، مردم در اجرای آئين و عبادت های گوناگون آزادند.

با اين وجود عالی ترين دادگاه مالزی گرم بررسی است تا حکم اجازه تغيير دين آقای ذالهايدی را صادر کند. خانواده او نيز خيال دارند زايشگاه را به خاطر اشتباه و دوری از فرزند واقعی خود، تحت تعقيب قانونی قرار دهند.
XS
SM
MD
LG