لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۲

مشایی فیروزآبادی را تهدید کرد؛ «شکایت می‌کنم»


حسن فیروزآبادی (راست)، اسفندیار رحیم مشایی (چپ)
حسن فیروزآبادی (راست)، اسفندیار رحیم مشایی (چپ)
تنها یک روز پس از حمله رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران به اسفندیار رحیم مشایی، مشاور محمود احمدی‌نژاد، آقای مشایی در واکنش به این حمله که ادامه حمله اصول‌گرایان به اوست تهدید کرد که از رئیس ستاد مشترک به مراجع قضایی ایران شکایت خواهد کرد.

این تهدید از سوی اسفندیار رحیم مشایی، مشاور و رئیس دفتر رئیس جمهوری اسلامی، پاسخی است به گفته‌های روز سه‌شنبه حسن فیروزآبادی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح ایران.

آقای فیروزآبادی روز سه‌شنبه به جمع اصول‌گرایانی پیوست که بار دیگر یار بسیار نزدیک محمود احمدی‌نژاد را به باد انتقاد گرفته‌اند: این بار بر سر گفته‌های او درباره «مکتب ایران» که بر اساس اظهارات آقای مشایی قرار است دریافت ایرانیان باشد از مکتب اسلام.

اسفندیار مشایی در مراسم اختتامیه همایش ایرانیان خارج از کشور گفت: «از مکتب اسلام دريافت‌های متنوعی وجود دارد، اما دريافت ما از حقيقت ايران و حقيقت اسلام، مکتب ايران است و ما بايد از اين به بعد مکتب ايران را به دنيا معرفی کنيم.»

اين اظهارات بلافاصله واکنش بسیار تند اصول‌گرايان را به دنبال داشت و بسياری از چهره‌های سرشناس اصول‌گرا مانند محمدتقی مصباح يزدی، محمد يزدی، حبيب‌الله عسگراولادی و تعداد ديگری از چهره‌های شاخص اين جناح از اين اظهارات انتقاد کردند.

در ادامه اين انتقادات حسن فيروزآبادی، رئيس ستاد مشترک نيروهای مسلح ايران، نيز با بيان اين که مشخص نيست «شان» اسفنديار رحيم مشايی در قانون چيست گفت که گفته آقای مشایی را «انحراف و جرم عليه امنيت ملی و حمله به ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی» می‌داند.

آقای مشایی نیز روز چهارشنبه، ۲۰ مردادماه، در پاسخ به این، به گفته خود، «اتهامات بد و موهن» تهدید کرد که علیه رئیس ستاد مشترک نیروهای نظامی ایران به دادگاه خواهد رفت.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، مشاور و یار محمود احمدی‌نژاد البته بار دیگر همچون دفعات گذشته تاکید کرده است که شخصا «مسئله را به خدا واگذار می‌کنم»، اما برای «تنویر افکار عمومی» از این مقام بلندپایه نیروهای مسلح ایران به مراجع قضایی شکایت خواهد کرد.

در میان اطرافیان محمود احمدی‌نژاد، اسفندیار مشایی بیش از همه مورد انتقاد و حمله اصول‌گرایان قرار می‌گیرد، با این همه به نظر می‌رسد این حملات لطمه‌ای بر رابطه این دو وارد نکرده است.

آقای احمدی‌نژاد در حمایت از مشاور خود تا آنجا پیش رفت که در سال ۱۳۸۸ که اسفندیار مشایی را به عنوان معاون اول خود انتخاب کرد در برابر حکم صریح رهبر جمهوری اسلامی چند روزی مقاومت کرد و تنها پس از چند روز او را از این سمت خلع کرد.

آقای مشایی که بلافاصله پس از خلع از مقام معاون اولی به مقام ریاست دفتر محمود احمدی‌نژاد رسید روز چهارشنبه برای دریافت مقام «خبرنگاری افتخاری خبرگزاری ایرنا» در این خبرگزاری حضور یافته بود.
XS
SM
MD
LG