لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۴

بررسی روزنامه های صبح سه شنبه ایران




سقوط تا کجا ادامه خواهد یافت؟


روزنامه قدس در این باره نوشته سقوط هواپیما در ایران دیگر غیر منتظره نیست.روزنامه رسالت،در گزارشی با عنوان"سقوط هواپیما؛باز هم نقص فنی" پیشاپیش به انتقاد از پاسخ کلیشه ای مس,ولان درباره تکرار سقوط هواپیما در کشور پرداخته است.


این روزنامه هم چنین از قول مسعود امينى،عضو کميسيون بهداشت مجلس نوشته که‌ حوادث هوايى در کشور به علت تکرار مداوم، رفته رفته از حالت حوادث غير منتظره خارج و تبديل به حوادث منتظره شده است.


روزنامه کیهان تعداد جانباختگان را 38 نفر اعلام کرده،و روزنامه جمهوری اسلامی خبر داده که 25 نفر از سرنشينان هواپيما از نيروی هوايی، 12 نفر از نيروی دريایی،و يک نفر هم از ستاد مشترک سپاه پاسداران بودند.


روزنامه اعتماد ملی، نیز سرمقاله امروز خود را به این سانحه اختصاص داده و نوشته که سقوط تا کجا ادامه خواهد یافت.


اعتماد ملی:از سوی ديگر افكار عمومي از خود مي‌پرسد، چرا نتيجه تحقيقات ديگر سقوط‌ها اعلام نشده است؟

این روزنامه، نسبت به عوارض احتمالی برخی دیگر از ادعاهای مقامات کشور مبنی بر دستیابی به تکنولوژی های برتر نیز هشدار داده است.اعتماد ملی نوشته"از سوی ديگر افكار عمومي از خود مي‌پرسد، چرا نتيجه تحقيقات ديگر سقوط‌ها اعلام نشده است؟


این روزنامه درعین حال تاکید کرده که بعيد نيست هزينه‌هايی را كه در بخش‌های ديگر مي‌پردازيم، چه ‌بسا بيشتر باشد


استعفای دسته جمعی در جهاد دانشگاهی


در حالی که روزنامه ایران، خبر داده که حمیدرضا طيبى با حكم محمود احمدى نژاد به عنوان ریيس جهاد دانشگاهى منصوب شده است.


روزنامه جمهوری اسلامی، استعفای دسته جمعی معاونان جهاد دانشگاهي را مورد توجه قرار داده است. این روزنامه در ستون جهت اطلاع نوشته درحالي كه مراسم معارفه ریيس جديد جهاد دانشگاهی هنوز انجام نشده، معاونان جهاد دانشگاهی در اعتراض به تغيير ریيس این مرکز به طور دسته جمعی استعفای داده اند.


تغییر در دانشگاه آزاد


روزنامه قدس از معرفی هيات موسس جديد دانشگاه آزاد به شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داده است. به نوشته این روزنامه،عبدالله جاسبی روز گذشته علي اكبر ولايتي، حسن حبيبي، محسن قمي، سيد حسن خميني و جعفر توفيقی را به عنوان اعضای جديد هيات مؤسس این دانشگاه معرفی كرده است.


از این پنج نفر سه تن نمایندگی و عضویت دفتر رهبر جمهوری اسلامی را بر عهده دارند و سید حسن خمینی نیز جانشین پدرش در هیات موسس دانشگاه آزاد شده است.


قدس هم چنین به نقل از جعفر توفيقی، وزير سابق علوم نوشته که با توجه به سوابق كاری افراد مطرح شده، دليلی برای عدم تاييد نفرات پيشنهادی دانشگاه آزاد از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود ندارد.


نرگس، گاردین و معاون دادستان


روزنامه سرمایه از قول فرمانده نیروی انتظامی نوشته که از این پس تعمیرگاه های موبایل برای جلوگیری از پخش فیلم های شخصی تحت کنترل قرار می گیرند.


به نوشته این روزنامه، اسماعیل احمدی مقدم گفته نيروي انتظامي بررسی‌ها و نظارت خاصی بر مراكز تعمير گوشي‌هاي تلفن همراه و كامپيوترهاي شخصي را به اجرا می گذارد و از این پس سيستم‌های ذخيره اطلاعاتی اين تعميرگاه‌ها توسط نيروی انتظامی كنترل مي‌شود.


فرمانده نیروی انتظامی هم چنین خبر داده که در آينده نزديك نهادهاي قضايي، نتايج بررسي‌ها و احكام متهمان پرونده انتشار فیلم های شخصی را اعلام خواهند کرد.


این در حالی است که به نوشته روزنامه صاحب قلم، معاون دادستان تهران دیروز برای نخستین بار بازيگر سريال نرگس را یکی از متهمان این پرونده خوانده و اعلام کرده که زهرا امیر ابراهیمی ادعاهای جديد خود در مصاحبه با گاردین را ثابت کند.


صاحب قلم از قول محمود سالارکیا نوشت که اين بازيگر در مصاحبه‌اش با روزنامه گاردین ادعايی را مطرح كرده است كه هنوز صحت آن معلوم نشده،و به همین دلیل بازپرس پرونده تحقیق در این باره را آغاز کرده و این بازیگر باید در مورد آن پاسخ گو باشد.


اورژانس در بحران


روزنامه خراسان، از وضعیت بحرانی اورژانس کشور خبر داده است.خراسان هم چنین از قول یکی از اعضای کمیسیون بهداشت مجلس نوشته از سخنگوي دولت بپرسيد كه از 200 ميليون دلاری كه برای تجهيز مراكز درمانی تصويب شده چقدر هزينه شده است.


گروگانگیری


روزنامه کارگزاران گروگانگیری در یک مدرسه رهنمایی تهران را به عنوان تیتر اول خود برگزیده و نوشته که تعداد دانش آموزان به گروگان گرفته شده 120 نفر بوده است.


به نوشته این روزنامه، مسوولان نیروی انتظامی گفته اند که مرد گروگان گیر، سابقه حضور در جبهه داشته، به منظور حل شدن مشکل قضائی خود دست به گروگانگیری زده است.


جدایی طلبان خوزستان


روزنامه جام جم، از شدت گرفتن حملات لفظی به جمهوری اسلامی در کویت خبر داده است.

روزنامه جام جم، از شدت گرفتن حملات لفظی به جمهوری اسلامی در کویت خبر داده است. به نوشته این روزنامه روزنامه های کویتی در هفته های اخیر مقالات و گزارش هایی را از جدایی طلبان خوزستان به چاپ رسانده اند، اما مقامات کشور در برابر آن سکوت کرده اند.


بابک بیات


روزنامه همشهری از تشييع پيكر بابک بيات خبر داده است.به نوشته این روزنامه، پيكر بابک بیات آهنگساز نامي فيلم و موسيقي پاپ ساعت 9 صبح روز چهارشنبه از مقابل تالار وحدت تشییع و در قطعه هنرمندان بهشت زهرا به خاک سپرده می‌شود.









XS
SM
MD
LG