لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۰

«آزمایش هسته ای کره شمالی به رفتار آمریکا بستگی دارد»


کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی، مدعی است که کره شمالی «بمب اتمی» دارد.
کیم جونگ ایل، رهبر کره شمالی، مدعی است که کره شمالی «بمب اتمی» دارد.
تاکو ياماساکی ، نماينده سابق رهبر حزب ليبرال دمکرات ژاپن ، که بعد از ديدار پنج روزه خود از کره شمالی به پکن سفر کرده است، روز شنبه گفت که مقامات کره شمالی در طی اين ديدار پنج روزه به وی گفته اند تصميم کره شمالی به اين که اين کشور دومين آزمايش هسته ای خود را عملی کند يا نه، به اقدامات دولت آمريکا بستگی دارد.

بنا به اظهارات تاکو ياماساکی، کره شمالی اعلام آمادگی کرده است تا بعد از مذاکرات نمايندگان مالی اين کشور با نمايندگان آمريکايی - که قرار است اواخر ماه جاری ميلادی انجام شود - به مذاکرات شش جانبه در باره مسئله اتمی اين کشور باز گردد.

نماينده سابق رهبر حزب ليبرال دمکرات ژاپن، در ادامه گفت که کره شمالی مخالفت شديد خود را با تحريم های اقتصادی ژاپن عليه اين کشور ابراز داشته و اعلام کرده است که مايل نيست تا برای عادی سازی روابط ديپلماتيک با ژاپن وارد گفت و گو شود.

دولت ژاپن، سفر اين مقام ارشد ژاپنی به کره شمالی را نکوهش کرده و آن را سفری غير رسمی عنوان کرده است.

بنا به اظهارات مقامات ارشد دولت ژاپن ، سفر اين سیاستمدار ژاپنی به کره شمالی در حالی که توکيو در صدد اعمال تحريم های بيشتر بر اين کشور است نادرست است.

نمايندگان مالی دو کشور آمريکا و کره شمالی در هفته آخر ماه جاری ميلادی با هم ديدار می کنند تا مسئله تحريم های مالی کره شمالی را مورد بررسی مجدد قرار دهند.
XS
SM
MD
LG