لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۰

روی پیشخوان مطبوعات در صبح سه شنبه


روزنامه اعتماد، از احضار مديرمسئول ۳ روزنامه به دادسراری کارکنان دولت خبر داده است. با اين حال به نوشته اين روزنامه، الياس حضرتی، محمد جواد حق شناس و حسين شريعتمداری مديرمسوولان سه روزنامه اعتماد، اعتمادملی و کيهان اعلام کردند هنوز احضاريه يی دريافت نکرده اند.


اين روزنامه نوشته که اتهام روزنامه اعتماد «نشر اکاذيب به قصد تشويش اذهان عمومی و افترا» با شکايات وزارت بهداشت، يکی از کارمندان وزارت علوم و نماينده دادستان است.


محمدجواد حق شناس هم با شکايات مدير امور حقوقی شرکت ايران خودرو، فرماندار اسلامشهر، وزارت کشور، سازمان بسيج دانشجويی و نماينده دادستان احضار شده است.


روزنامه های رسالت و کيهان با انتشار ياداشت های مشابه به انتقاد از آنچه «پلوراليسم رسانه ای» خوانده اند، پرداخته و چند روزنامه نزديک به اصلاح طلبان را پايگاه دشمن خوانده اند.


روزنامه رسالت در همين زمينه، رسانه های منتقد را به دريافت چمدان های دلار متهم کرده است.


روزنامه کيهان نيز روزنامه نگاران منتقد دولت را به وابستگی به «دشمن» متهم کرده و آنها را هم فکران گردانندگان راديو فردا و شاغلان آژانس های خبری يهود، نام داده است.


اين روزنامه روزنامه نگاران منتقد را «سياه مستان اباحه» خوانده و خطاب به مهدی کروبی نوشته است: «ذيل نام شما، ذيل سابقه و مبارزات شما، حزبی پا گرفته که هدفش جا زدن و غالب کردن ضدانقلاب به نام انقلابی است.»


روزنامه سرمايه، در گزارشی از تجارت ۲ هزار و دويست ميليارد تومانی سيگار در کشور خبر داده و نوشته که قيمت انواع سيگار داخلی و وارداتی بين ۱۰ تا ۴۰ در صد افزايش يافته است.


اين روزنامه سود حاصل از سيگار برای نهادهای دخيل در آن را را ۱۴۰ ميليارد تومان اعلام کرده است.


روزنامه اعتماد ملی، خبر داده که با گذشت سه روز از اجرای طرح مبارزه با بدحجابی، فرمانده نيروی انتظامی به مجلس فرا خوانده شد.


به نوشته اين روزنامه، اسماعيل احمدی مقدم امروز بايد به کميسيون امنيت ملی مجلس برود تا درباره همه تصاويری که از اول ارديبهشت ماهچهره پايتخت را تغيير داده، توضيح دهد.


اين روزنامه نوشته که نمايندگان مجلس هم همانند ديگر ساکنان تهران، حتما چهره اين روزهای ميادين بزرگ و خيابانهای مرکز و شمال شهر تهران را به خوبی ديده اند، مکانهايی که به راحتی به صحنههايی برای اجرای مانورهای يگانهای ويژه نيروی انتظامی تبديل شده است.


اعتماد ملی، در توصيف چگونگی اجرای طرح مبارزه با بدحجابی نوشته است: «برخوردهای ارشادی، اين روزها به جای کلام و ادبيات آرام، به برخی دستگيری ها و بازداشت ها تبديل شده است.»


روزنامه همشهری، سياست های اقتصادی دولت را عامل اصلی گرانی مسکن معرفی کرده است.


به نوشته اين روزنامه، درحالی که با توجه به برنامه های اعلامی دولت نهم، انتظارات عمومی برای بهبود شرايط اقتصادی به ويژه بازار مسکن از زمان روی کار آمدن آن بالا گرفته است، اما نابسامانی بازار مسکن در سال گذشته و افزايش شديد قيمت و اجاره مسکن، اين نگرانی را ايجاد کرده که در سال جاری نيز اين روند ادامه پيدا کرده و عملا قدرت خريد و اجاره مسکن مردم را کاهش دهد.


همشهری به نقل از کارشناسان نوشته که شرايط اقتصادی و تاثيرپذيری شديد بازار مسکن از سياست های اقتصادی دولت از يک سو و ناهماهنگی در نگاه نهاد ها و دست اندرکاران متولی مسکن و برنامه های دولت را که بعضا ماهيت فيالبداهه دارد، از عوامل اصلی اين نابسامانی معرفی کرده است.


روزنامه حيات نو، از جنايت فجيع يک پدر بر اثر فقر خبر داده است. به نوشته اين روزنامه تحقيقات گسترده پليس جنايی استان لرستان در حالی درباره مرگ سه عضو يک خانواده به پايان رسيد که کارآگاهان جنايی انگيزه مرموز اين جنايت را با اعتياد مرد خانواده و فقر شديد آنها مرتبط دانسته اند.


حيات نو نوشته که در اين جنايت، روز ۲۴ فروردين ماه جاری پدری در بروجرد همسر و دختر ۷ ساله اش را به قتل رسانده و خود را نيز کشته است.


اين روزنامه به نقل از همسايگان اين خانواده نوشته که آنها در وضعيت بسيار وخيم نياز مالی و فقر شديد به سر ميبرده اند و همين امر موجب جنون آنی و شکل گيری اين قاجعه شده است.


روزنامه کارگزاران خبر داده که کوپن ارزاق شهرهای بزرگ قطع می شود. به نوشته اين روزنامه، بر اساس تبصره ۱۵ قانون بودجه سال ۸۶ دولت موظف به حذف يارانه کالابرگی شهرهای بزرگ شده است.


کارگزاران، به نقل از يکی از مسوولان وزارت بازرگانی در توضيح اين خبر نوشته که با اجرای اين تبصره بيش از ۳۴ ميليون نفر از دريافت کوپن های مرحله سيزدهم حذف می شوند و کوپن ها تنها در بين روستاها، عشاير و شهرهايی که زير ۱۰۰ هزار نفر جمعيت داشته باشند توزيع خواهد شد.


XS
SM
MD
LG