لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۲

بررسی روزنامه های صبح شنبه ايران


روزنامه کيهان در ادعايی جديد يکی از اعضای شورای مرکزی چبهه مشارکت را به افشای اسرار هسته ای متهم کرده است.


اين روزنامه، با اين ادعا که وزارت امور خارجه اسرائيل از احمد شيرزاد نماينده مجلس ششم، به عنوان «اصلاح طلب شجاع» نامبرده، وی را به همسوئی با اسرائيل متهم کرده است.


کيهان همچنين آقای شيرزاد را به افشای اسرار هسته ای متهم کرده و ادعا کرده که اين نماينده مجلس ششم، چند سال قبل که جمهوری اسلامی اطلاعات هسته ای خود را به آژانس اعلام نکرده بود، در يک نطق پيش از دستور در مجلس خبر داده است: «حکومت ايران ۱۹ سال درباره فعاليت هسته ای خود به دنيا دروغ گفته است».


کيهان پيش از دستگيری حسين موسويان اتهامات مشابهی را به او نيز وارد کرده بود. احمد شيرزاد داری دکتری فيزيک هسته ای و از منتقدان سياست های هسته ای دولت آقای احمدی نژاد است.


روزنامه جمهوری اسلامی به نقل از رييس پليس امنيت و اطلاعات عمومی استان تهران خبر داده که ۶۱ سفره خانه سنتی درشهرستان کرج پلمب شده اند.


به نوشته اين روزنامه، سرهنگ نادر سرکاری گفته که علت پلمپ اين سفره خانه ها يا همان قهوه خانه های سنتی معروف، دريافت «گزارش های مردمی مبنی برانجام فعاليت های غيراخلاقی» بوده است.


جمهوری اسلامی نوشته است: «ماموران نيروی انتظامی پس از بازرسی از اين سفره خانه ها نسبت به تعطيلی آنها اقدام کرده و افراد حاضر در اين مکان ها را که شامل ۹۴ مرد و ۵۷ زن بوده اند به اتهام اعمال خلاف شئون بازداشت کرده اند.»


روزنامه آفتاب يزد، در سرمقاله امروز خود با عنوان «طرحی نو برای توجيه مشکلات» با اشاره به سپری شده بيش از نمی از عمر دولت محمود احمدی نژاد نوشتهاست: «بيست و هشت ماه از فعاليت رسمی دولت نهم در حالی به پايان رسيد که به جرات می توان گفت نشانه ای از کاهش اتهام افکنی عليه دولت های گذشته به چشم نميخورد».


اين روزنامه در ادامه نوشته است: «هر روز دولتمردان به جای ارائه آمار از موفقيت های خود، به دنبال سوژه ای جديد می گردند تا اسلاف خويش را مورد حمله قرار دهند».


آفتاب يزد با اشاره به اين که «تاکنون حتی يک بار شنيده نشده است که دولت نهم مسئوليت يک ناکامی يا نابسامانی را بپذيرد»، به سران دولت ياد آوری کرده است: «بهتر است برای اين کار طرحی نو دراندازند تا در يک و نيم سال باقيمانده از فعاليت خود، ناچار به طرح موضوعات تکراری نشوند.»


روزنامه تهران امروز از انسداد دارايی ايران در بريتانيا خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، وزير امور خارجه بريتانيا از مسدود شدن افزون بر ۵۰۰ ميليون پوند از داراييهای ايران توسط کشورش را تائيد کرده است.


روزنامه رسالت، اظهارات محمدرضا باهنر در مورد ارتباط برخی در داخل کشور با غرب را مورد توجه قرار داده است.


به نوشته اين روزنامه، نايب رئيس مجلس شورای اسلامی که از حاميان دولت به شمار می رود گفته است: «مراقب جريانهای تند و افراطی و همه کسانی که برای خوش خدمتی به غرب به آنان چراغ سبز نشان ميدهند باشيد».


به نوشته رسالت، باهنر همچنين نسبت به نتايخ انتخابات آينده مجلس ابرازنگرانی کرده و به همفکران خود توصيه کرده است: «تاخير در انجام فعاليتهای انتخاباتی جايز نيست».


روزنامه اعتماد ملی از ادامه انتصابات فاميلی در وزارت خارجه خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، منوچهر متکی وزير امور خارجه ايران، برادر همسرش را به عنوان وابسته کار به سفارت ايران در بحرين فرستاده است.


آقای متکی پيش از اين نيز طی حکمی همسر خود را به عنوان مشاور امور حقوق بشر و زنان وزارت امور خارجه ايران منصوب کرده بود.


XS
SM
MD
LG