لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۲۴

بررسی روزنامه های صبح چهارشنبه ايران


روزنامه سرمايه، اظهارات فرمانده نيروی انتظامی در واکنش به ادعای سخنگوی دولت را منعکس کرده و از قول احمدی مقدم نوشته است: «خود من طرح ارتقای امنيت اجتماعی را سه بار به رييس جمهوری ارايه کردهام».


به نوشته اين روزنامه، فرمانده نيروی انتظامی ضمن رد ادعای سخنگوی دولت مبنی بر مخالفت دولت با اين طرح، گفته است: «مدارک ما کاملا روشن است چون طرح گسترش عفاف و حجاب مصوب شورای عالی امنيت ملی است و ۲۱ وظيفه برای پليس مشخص کرده که اتفاقا بند يک آن، تعيين مصاديق حجاب و مرز آن با بدحجابی است اما تا به حال اين موضوع را در جايی اعلام نکرده بوديم.»


به نوشته سرمايه، اسماعيل احمدی مقدم تاکيد کرده که «طرح ارتقای امنيت اجتماعی درهماهنگی کامل بانهاد دولت و رياست جمهوری است»

به نوشته سرمايه، اسماعيل احمدی مقدم تاکيد کرده که «طرح ارتقای امنيت اجتماعی درهماهنگی کامل بانهاد دولت و رياست جمهوری است» و گفته است: «اين طرح دست کم در سه جلسه و با حضور شخص رييسجمهوری بررسی شده، و اهداف و سياست ها و دستهبندی هايش تشريح شده، و ما مصوبه های بسيار متقنی در اين زمينه داريم.»


روزنامه آفتاب يزد، در گزارشی با عنوان «دو روايت از سفر هیأت عراقی به تهران» اخبار مربوط به پذيرش تغييراتی در قرار داد ۱۹۷۵ الجزاير از سوی مقام های جمهوری اسلامی را مورد توچه قرار داده است.


اين روزنامه روايت اول را اظهارات مقامات ايرانی دانسته و نوشته که يک مقام مسئول به خبرگزاری های داخلی گفته است: «ماهيت گفتگوهای آتی ايران و عراق بر سر فعال کردن اروندرود و اجرايی نمودن قرارداد ۱۹۷۵ الجزاير است».


آفتاب يزد در روايتی ديگر اظهارات مقام های عراقی را منعکس کرده و از جمله نوشته است: «لبيد ابواوی، معاون وزير خارجه عراق گفته که ايرانی ها با بحث در خصوص اصلا ح قرارداد ۱۹۷۵ الجزاير در خصوص رودخانه اروند رود موافقت کرده اند».


اين قرار داد همان است که پس از پاره کردن آن از سوی صدام جنگ ۸ ساله دو کشور ايران و عراق آغاز شد.


آفتاب يزد در روايتی ديگر اظهارات مقام های عراقی را منعکس کرده و از جمله نوشته است: «لبيد ابواوی، معاون وزير خارجه عراق گفته که ايرانی ها با بحث در خصوص اصلا ح قرارداد ۱۹۷۵ الجزاير در خصوص رودخانه اروند رود موافقت کرده اند».

روزنامه کيهان که در شاره ديروز خود از اعدام دو تن تحت عنوان «اشرار» در زندان زاهدان خبر داده بود، در شمار امروز از کشته شدن ۲ تن ديگر در ارتفاعات کرمان خبر داده است.


اين روزنامه کشته شدگان را«شرور و قاچاقچی» معرفی کرده است.


کيهان همچنين خبر داده که بامداد امروز چهارشنبه ۳ تن ديگر در ميدان مطهری قم و در ملاء عام اعدام می شوند.


اين روزنامه اتهام اين افراد را نگهداری متعدد موادمخدر ذکر کرده و نوشته که آنان از سوی دادگاه انقلاب قم به اعدام در ملاء عام محکوم شده بودند.


روزنامه اعتماد، از حمله به دفتر يک روزنامه اصلاح طلب در شيراز خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، اعتراض مردم به طرح امنيت اجتماعی در شيراز با حمله لباس شخصی ها به يک روزنامه اصلاح طلب همراه شد، و لباس شخصی ها به تصور اينکه تحريريه روزنامه «تحليل روز» که در ساختمانی مشرف به اين تجمع مستقر بودند، در حال عکسبرداری هستند به دفتر اين روزنامه هجوم بردند.


اعتماد نوشته که مهاجمان ضمن برهم ريختن تجهيزات و امکانات، يکی از روزنامه نگاران شيرازی را مجروح کرده اند.


روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت از تغيير معاون سياسی امنيتی استانداری تهران در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داده است.


روزنامه ايران، ارگان رسمی دولت از تغيير معاون سياسی امنيتی استانداری تهران در آستانه انتخابات مجلس شورای اسلامی خبر داده است.

به نوشته اين روزنامه روز گذشته عبدالله روشن معاون سياسی امنيتی استانداری تهران برکنار و صفرعلی براتلو و عليرضا فخاری به عنوان معاونان سياسی ـ اجتماعی و امنيتی ـ انتظامی استاندار تهران منصوب شدند.


ايران به نقل از وزير کشور علت چنين تغييری را «تبديل معاونت سياسی، امنيتی استانداری تهران به دو معاونت» عنوان کرده و از قول مصطفی پور محمدی نوشته است «حجم گسترده کارها و فعاليت ها در حوزه سياسی امنيتی استان تهران» علت اين تغيير است.


روزنامه همشهری از شدت گرفتن مشکل گاز در استانهای شمالی خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه «مشکل تامين گاز که از چند روز گذشته با شدت گرفتن سرما و قطع واردات گاز از ترکمنستان، شهروندان سه استان شمالی کشور را با مشکل تامين گرما، تهيه نان و حمل و نقل مواجه کرده، همچنان ادامه دارد».


همشهری در عين حال از گسترش بحران گاز در سراسر کشور خبر داده و نوشته است: «گزارش های رسيده از ديگر نقاط کشور حاکی از اين است که اين مشکل به برخی مناطق و استان های سردسير مانند کردستان، لرستان و خراسان رضوی نيز گسترش پيدا کرده است.»


روزنامه جمهوری اسلامی از ايجاد بازار سياه نان و اقلام خوراکی در شهرهايی که با قطع گاز مواجه اند، به ويژه در استان مازندران خبر داده است.

روزنامه جمهوری اسلامی از ايجاد بازار سياه نان و اقلام خوراکی در شهرهايی که با قطع گاز مواجه اند، به ويژه در استان مازندران خبر داده است.


اين روزنامه نوشته است: «برخی اجناس ناياب و قيمت آنها چند برابر شده؛قيمت نان ماشينی که قبل از قطع گاز به قيمت ۲۰۰ تومان عرضه می شد درحال حاضر بين ۶۰۰ تا ۷۰۰ تومان عرضه می شود».


روزنامه جمهوری اسلامی همچنين نوشته است: «ازدحام جمعيت در نانوائی هايی که نان پخت می کنند بسيار زياد، و حداقل انتظار در صف برای گرفتن نان ۳ ساعت است».


به نوشته اين روزنامه در شهرهايی که گاز در ان ها قطع شده، جايگاه های سوخت نيز تعطيل شده و جابه جايی شهروندان مختل شده و ادارات دولتی بانکها و بيمارستانها نيز با قطع گاز دچار مشکل شده اند.


XS
SM
MD
LG