لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۹

بررسی روزنامه های صبح پنج شنبه ايران


روزنامه تهران امروز از تهيه ليست سه هزار نفری مديران اقتصادی ممنوع الخروج خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، رئيس کل بانک مرکزی ضمن تائيد تهيه ليست سه هزار نفری مديران اقتصادی ممنوع الخروج گفته است: «بانک مرکزی اسامی افرادی که لازم است ممنوعالخروج بودن آنها تداوم يابد به دادستانی اعلام خواهد کرد».


آقای طهماسب مظاهری روز گذشته در حاشيه جلسه هيات دولت در عين حال گفت: «بانک مرکزی و همکاران سيستم بانکی خود را قاضی نمی دانند و صلاحيت قضاوت نداريم و ممنوع الخروج کردن يک فرد يک حکم قضايی است که فرد را از آزادی های اجتماعی محروم ميکند، به همين دليل آنچه بانک ها به دادستان ارائه می کنند، صرفا يک پيشنهاد است».


روزنامه اعتماد ملی در گزارشی خبر داده که بحران گاز در ۴۲ شهر هم چنان ادامه دارد.


اين روزنامه از قول رئيس ستاد حوادث غيرمترقبه کشور نوشته است: «۴۲ شهر کشور همچنان با مشکل افت فشار گاز شهری به ميزان ۱۰ تا ۷۰ درصد مواجه هستند و از سوی ديگر سازمان هواشناسی هم اعلام کرد موج جديد سرما از دوشنبه کشور را فراخواهد گرفت».


روزنامه همشهری، از قول رئيس ستاد سهميه بندی سوخت کشور از سهميه بندی گاز در برخی مناطق کشور خبر داده است.

اعتماد ملی همچنين از قول غلامحسين نوذری وزير نقت نوشته است: «زمانی ميتوان گفت که قطعی گاز وجود دارد که شهر از گاز برخوردار نباشد، ولی شهرهای ما نزديک به ۸۰ درصد گاز دارند؛ البته ما بايد آن ۲۰ درصد را نيز تامين کنيم»


وزير نفت در عين حال آمار خانه هايی که با قطع گاز مواجه شده اند را ۳۰۰ هزار خانوار اعلام کرده و گفته که اين تعداد در مقابل بيش از ۱۳ ميليون انشعاب گاز در کشور قابل توجه نيست.


روزنامه همشهری، از قول رئيس ستاد سهميه بندی سوخت کشور از سهميه بندی گاز در برخی مناطق کشور خبر داده است.


به نوشته اين روزنامه، مهدی هاشمی، روز گذشته با اشاره به در راه بودن موج سوم سرما از روز دوشنبه آينده گفته است: «همواره بحث کمبود گاز و افت فشار را داريم. بخش عمده مشکلات مربوط به قطع گاز ناشی از افزايش مصرف است. با هر درجه کاهش دما ۱۳ ميليلون متر مکعب بر مصرف سوخت اضافه می شود. در صورتی که اين ۱۳ ميليون متر مکعب می تواند گاز يک استان را تأمين کند».


اين مقام دولتی در عين حال تاکيد کرده که برای جبران کمبود گاز برخی مناطق و همچنين صنايع کشور سهميه بندی و اولويت بندی می شود.


روزنامه اعتماد، در گزارشی از تبليغات سياسی - انتخاباتی در ايام عزاداری با عنوان «حزب مداحان» نوشته است.


همزمانی انتخابات هشتمين دوره مجلس شورای اسلامی و بزرگداشت ايام محرم، نگرانی هايی را از تبديل منابر مداحان به تريبون موضع گيری های سياسی ايجاد کرده است.


روزنامه اعتماد، در گزارشی از تبليغات سياسی - انتخاباتی در ايام عزاداری با عنوان «حزب مداحان» نوشته است.

به نوشته اين روزنامه، هر چند گلايه از رفتارهای سياسی گروهی از مداحان صاحب نام و نزديک به جريان اصولگرايی در ايام مذهبی مختلف، موضوع جديدی نيست، اما در پيش بودن انتخابات سرنوشت ساز مجلس هشتم، احتمال سازماندهی مداحان برای تبليغ به نفع جريان سياسی دولتی در مقابل رقبای انتخاباتی را تقويت کرده است.


اعتماد با اشاره به همراه بودن يکی از مداحان در همه سفرهای آقای احمدی نژاد نوشته که اين نگرانی ها بی دليل نيز نيست.


روزنامه همبستگی هشدار وزير اطلاعات به رسانه ها و مطبوعات را مورد توجه قرار داده و به نقل از وی نوشته است: «رسانه ها خط دشمنان را القاء نکنند».


به نوشته اين روزنامه، محسنی اژه ای ديروز در واکنش به سوالات خبرنگاران در خصوص برخی ابراز نگرانی ها از احتمال رد صلاحيتهای گسترده انتخاباتی خطاب به آنان گفته است: «شما نبايد خطی را که دشمنان جمهوری اسلاميدنبال ميکنند القا کنيد».


همبستگی همچنين از قول وزير اطلاعات جمهوری اسلامی نوشته است: «اگر کسانی بخواهند از روی غفلت يا غرض ورزی فضای سالم انتخاباتی را خدشه دار کنند، وزارت اطلاعات پس از تذکر با آنها برخورد خواهد کرد».


روزنامه ايران ارگان رسمی دولت از قول يک مرجع حکومتی در قم نوشته است: «بايد مراقب بود حکومت اسلامی به دست فاسقان نيفتد».


به نوشته اين روزنامه، نوری همدانی گفته است: «ممکن است افراد فاسقی رأی اشخاص را بخرند، بايد مراقب بود حکومت اسلامی به دست اين افراد نيفتد، چون تمام مقدرات دينی، سياسی، اجتماعی و فرهنگی مردم به حکومت بر می گردد».


XS
SM
MD
LG