لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۹

«آقای خامنه‌ای مسئول جان ابوالفضل قدیانی است»


 ابوالفضل قدیانی
ابوالفضل قدیانی
خانواده ابوالفضل قدیانی از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و از زندانیان سیاسی حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ خورشیدی می‌گویند آقای قدیانی از زندان اوین تهران به زندان قزل حصار کرج منتقل شده است.

زهرا رحیمی همسر ابوالفضل قدیانی درباره وضعیت این زندانی سیاسی می‌گوید:


please wait

No media source currently available

0:00 0:02:42 0:00
لینک مستقیم

زهرا رحیمی: برادرشان صبح رفته بودند اوین. گفته‌اند که ایشان را به زندان قزل حصار انتقال داده اند.

این موضوع را مقام‌های مسئول زندان به شما گفتند؟

آقایی به نام آقای حمیدی هست که مسئول انتقال زندانیان است، ایشان به برادر آقای قدیانی این طور گفته بود.البته با واسطه همان مسئول کامپیوتر.

شما به قزل حصار هم مراجعه کردید که ببینید این خبر قطعیت دارد یا خیر؟
من زنگ زدم که گفتند او را آورده‌اند به قزل حصار.

می‌گویند دقیقا دلیل این انتقال چه بوده است؟

نامه‌هایی که ایشان منتشر می‌کرده و انتقادهایی که می‌کرده است بوده است. قاضی صلواتی به وکیل ایشان گفته بوده که نامه نهم دیماهشان هم به ما رسیده است و می‌خواهم او را به رجایی شهر بفرستم.

دیروز که برای ملاقات رفتیم دیدیم که در کامپیوتر زندان نوشته شده است که ایشان به زندان قزل حصار انتقال پیدا کرده است. که بعد دیدیم انتقال پیدا نکرده است و آمدیم و گفتیم که ایشان دیگر ملاقات ممنوع است برای اینکه در حال انتقال است.

این مسئله در حیطه اختیارات آقای صلواتی به عنوان قاضی پرونده هست که بتواند ایشان را از یک زندان به زندان دیگری منتقل کند یا اینکه این مسئله در حیطه اختیارات مسئولین سازمان زندان‌هاست؟ در این مورد تحقیق و جستجو کرده‌اید؟

اصلا این کار به طور کلی غیرقانونی است. به خاطر اینکه ایشان در تهران محاکمه شده و در تهران هم باید باشد. ولی به یک استان دیگری فرستاده شده و من که با وکلا صحبت کردم گفتند که کل این کار غیر قانونی بوده است و اگر هم فرضا بخواهند ایشان را تبعید کنند وقتی محکومیتشان تمام شد بعد از آن می‌توانند اجبارش کنند که در فلان شهر زندگی کند.
حالا ما هم پیگیر این جریان هستیم و می‌خواهیم به حقوق شهروندی و به دادستانی شکایت کنیم که چرا تن به این خلاف قانون می‌دهند. از آقای قاضی صلواتی هم می‌خواهیم شکایت کنیم و معتقدیم که دادستان تهران و رئیس دادگستری همه‌شان در این خلاف قانون شریکند.

آقای صلواتی بر چه اساسی تصمیم گرفته‌اند که ایشان را از این زندان به زندان دیگری منتقل کنند؟

البته برای نامه‌های قبلی‌اش حکم صادر شده است. سه پرونده مفتوح هم ایشان دارند. ولی در این مورد حکمی صادر نشده است و فرمانی بوده است که ایشان را انتقال بدهند به کرج؛ آن هم در زندان قزل حصار که حتی یک نفر هم زندانی سیاسی در آنجا نگهداری نمی‌شود و زندانیان این زندان، همگی از زندانیان مواد مخدر هستند. یک زندانی سیاسی هم در بین زندانیان این زندان نیست و خواسته‌اند مثلا ایشان را ایزوله کنند که ایشان نامه ننویسد. ایشان که ناراحتی قلبی دارد و پزشک مخصوصشان و بیمارستانشان در تهران است و با این کار جانشان را به خاطر انداخته‌اند. خواسته‌اند که به نظر من ایشان را از بین ببرند. ما به عنوان خانواده ایشان معتقدیم که اینها قصدشان از بین بردن آقای قدیانی است و مسئولیت سلامتی ایشان هم از نظر من که همسرشان هستم با آقای خامنه‌ای است.
XS
SM
MD
LG