لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۷

بازیکن تیم ملی پینت بال، متهم در پرونده یزدان‌پناه


علی رحمت اسدی
علی رحمت اسدی
علی رحمت اسدی بازیکن تیم ملی پینت بال ایران، در حین حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی تایلند، به اتهام مشارکت در پرونده «آدم‌ربایی» عباس یزدان‌پناه، بازرگان ایرانی بریتانیایی که تابستان سال گذشته در امارات ناپدید شد، دستگیر شده است.

به گزارش رسانه‌های بریتانیایی آقای یزدان‌پناه یک روز پس از آن ناپدید شد که از طریق ویدئو به عنوان شاهد در پرونده شرکت «کنست» در دادگاه لاهه حاضر شده بود.

نام یزدان‌پناه در پرونده‌های مهم معاملات نفت و گاز شرکت‌های خارجی با ایران از جمله استات اویل و قرارداد گازی کرسنت به عنوان واسطه مطرح بود.

او که به گفته همسرش، با مهدی هاشمی پسر اکبر هاشمی رفسنجانی روابط دوستی و تجاری داشته، سال ۱۹۹۸ تابعیت بریتانیا را اخذ کرده و در سال‌های اخیر هم مقیم امارات متحده عربی بوده است.

آتنا یزدی همسر او گفته است آقای یزدان‌پناه توسط عوامل ایران ربوده شده است. در همان مقطع، ویلیام هیگ وزیر خارجه بریتانیا در تماس تلفنی با علی اکبر صالحی وزیر وقت امور خارجه، درباره ماجرای یزدان پناه ابراز نگرانی کرد.

ایران هرگونه ارتباطی با این «آدم‌ربایی» را رد کرده است.

این هفته، خبرگزاری رویترز از دستگیری چهارمین متهم در ارتباط با پرونده عباس یزدان‌پناه خبر داد. او در تایلند بازداشت و تحت حفاظت شدید، به دوبی فرستاده شد.

رویترز نوشته مشخص نیست چرا فرد بازداشت‌ شده در زمان دستگیری در تایلند بوده است، اما برای آنها که اخبار ورزشی را تعقیب می‌کنند، دلیل حضور علی رحمت اسدی در تایلند واضح است؛ او در تیم ملی پینت‌بال ایران عضویت دارد.

اسدی به عنوان عضو باشگاه داتیس برای شرکت در مسابقات قهرمانی آسیا عازم تایلند شده بود که شبانه در هتل محل اقامت خود با هجوم ناگهانی نیروهای امنیتی مواجه شد و طبق گفته اعضای تیم، بدون تفهیم اتهام، به محل نامعلومی برده شد.

حمید نیکپور رییس انجمن پینت‌بال فدراسیون ورزش‌های همگانی در این باره گفت: اسدی بازیکن ۳۲ ساله و ملی‌پوش ایران در حال استراحت بود که توسط نیروهای امنیتی تایلند دستگیر شد و تاکنون هیچ اطلاعی از محل نگهداری و وضعیت او در اختیار ما قرار نگرفته است. وزارت خارجه را در جریان قرار دادیم و آنها نیز در حال پیگیری علت دستگیری این بازیکن هستند.

نیکپور سپس در مصاحبه دیگری به خبرگزاری ایسنا گفت: طبق آخرین اطلاعات، پلیس تایلند این ورزشکار را به پلیس دوبی تحویل داده و برخی از رسانه‌های تایلند مدعی شده‌اند که این ورزشکار در امارات مرتکب قتل شده است که مطمئن هستم با توجه به این که ورزشکار بسیار با اخلاقی بوده و همواره رفتار جوانمردانه‌ای داشته، این اتهامات کاملا دور از واقعیت است.

برادر علی رحمت اسدی هم به خبرگزاری فارس گفته است: علی پس از مسابقه در هتل استراحت می‌کرد. ۲۰ پلیس تایلندی، شبانه با لباس شخصی وارد هتل شده، وی را دستگیر و به محل نامعلومی برده‌اند. به هیچ‌وجه هم اجازه ملاقات به هم تیمی‌هایش نداده‌اند و پس از پیگیری‌های بیشتر گفته‌اند او به محل دیگری انتقال داده شده است.

برادر این بازیکن ملی‌پوش در ادامه گفت: پیگیری‌هایمان از سفارت ایران در تایلند هم به نتیجه نرسید و نمی‌دانیم چه اتفاقی خواهد افتاد. برخی سایت‌های خارجی اتهام وی را قتل عنوان کرده‌اند اما به هیچ وجه صحت ندارد.
XS
SM
MD
LG