لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۴

«اسارت» خلبان اردنی به دست «حکومت اسلامی» در پی سقوط جنگنده


عکس تزئینی است
عکس تزئینی است

گروه موسوم به «حکومت اسلامی» روز چهارشنبه، سوم دی‌ماه، ادعا کرد که با ساقط کردن يک هواپيمای جنگنده اتئلاف بين‌المللی در آسمان سوريه، خلبان اردنی آن را اسير کرده است. نوع این جنگنده هنوز اعلام نشده است.

شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از يک حساب توييتری وابسته به این گروه گزارش داد که ساقط کردن هواپيما و دستگيری خلبان اردنی آن روز چهارشنبه روی داده است.

گروه ناظر بر حقوق بشر سوريه که در لندن مستقر است نيز در همين روز، از ساقط کردن يک هواپيما توسط گروه حکومت اسلامی در اطراف شهر رقه سوريه خبر داده بود.

«حکومت اسلامی» عکس‌هايی را هم از خلبانی که ادعا کرده دستگير شده منتشر کرده، اما سی‌ان‌ان می‌گويد که نمی‌تواند مستقلا آنها را تاييد کند.

رقه و مناطق اطراف آن که يکی از مراکز اصلی گروه حکومت اسلامی به شمار می‌آيند، در ماه‌های اخير از اهداف عمده حملات ائتلاف بين‌المللی به رهبری آمريکا بوده‌اند.

این گروه ماه‌هاست که مناطقی وسيع در خاک سوريه و عراق را در کنترل خود دارد و در اين مناطق، خلافت خودخوانده اسلامی برپا کرده است.

اردن يکی از کشورهای عربی محسوب می‌شود که به ائتلاف بين‌المللی به رهبری آمريکا عليه اين گروه و ديگر گروه‌های شبه‌نظامی اسلامگرا پيوسته است.

اين ائتلاف در چند ماه گذشته، صدها حمله هوايی و موشکی عليه «حکومت اسلامی»، جبهه النصره، گروه خوراسان و ديگر گروه‌های اسلامگرا در عراق و سوريه انجام داده است.

XS
SM
MD
LG