لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۶

اعزام نیروهای سپاه مازندران به سوریه و عراق «متوقف شده است»


تصویر منتشر شده در خبرگزاری فارس از حضور نیروهای سپاه پاسداران در شهر حلب.
تصویر منتشر شده در خبرگزاری فارس از حضور نیروهای سپاه پاسداران در شهر حلب.

اعزام نیرو‌های سپاه و بسیج استان مازندران به سوریه پس از کشته شدن دست‌کم ۱۳ عضو این سپاه در «خان‌طومان» استان حلب متوقف شده است.

«خبرگزاری بسیج» روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت این مطلب را به نقل از یکی از سخنرانان مراسم یادبود «شهدای حرم» شهر ساری اعلام کرده است.

نام این سخنران حجت‌الاسلام کاظمی٬ یکی از «مدافعان حرم» سوریه اعلام شده که «به نمایندگی از فرمانده ایرانی مستقر در سوریه» در این مراسم شرکت کرده بود.

آقای کاظمی در این مراسم گفته که «با توجه به شهادت ۱۳ تن از رزمندگان مازندران در سوریه تصمیم بر این شد که در حال حاضر انتقال نیرو از مازندران به مناطق عملیاتی سوریه و عراق متوقف شود».

به گفته وی این موضوع مورد «گلایه» بسیاری از رزمندگان و علاقه‌مندان قرار گرفت و حتی طوماری در این زمینه تهیه شد و قرار است این طومار گلایه‌آمیز در اختیار» قاسم سلیمانی٬ فرمانده نیروی قدس سپاه قرار گیرد.

خبرگزاری فارس نیز در گزارشی به نقل از این روحانی از توقف اعزام نیرو‌های سپاه و بسیج استان مازندران به سوریه و عراق خبر داده است.

هفت سوم اردیبهشت ماه سپاه مازندران از کشته شدن دست‌کم ۱۳ نیروی خود در «خان‌طومان» استان حلب در سوریه خبر داد و اعلام کرد ۲۱ عضو دیگر سپاه در این درگیری‌ها زخمی شده‌اند.

پیکر گروهی از این کشته شده‌ها به همراه زخمی‌ها در یک هفته گذشته به تدریج از سوریه به ایران منتقل شده است.

تصمیم توقف اعزام نیرو از لشکر «۲۵ کربلا» استان مازندران در شرایطی اتخاذ شده که مرتضی صفاری٬ فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری «امام حسین» وابسته به سپاه از اعزام «۱۰۰ مستشار نظامی از دانشگاه افسری سپاه به سوریه و عراق» خبر داده است.

آقای صفاری روز شنبه ۲۵ اردیبهشت به خبرگزاری «تسنیم» گفته «در یک سال گذشته تعداد قابل توجهی از فرماندهان و مربیان ما برای مأموریت‌های دو ماهه به این مناطق اعزام شده‌اند.»

وی افزوده تعدادی از این نیرو‌ها «پس از انجام ماموریت خود، پس از دو تا سه ماه به کشور بازگشتند و تعدادی دیگر شهید و مجروح شدند.»

آن‌طور که این فرمانده سپاه گفته تعداد دیگر از این نیرو‌ها در حال حاضر در محل مأموریت خود مانده‌اند.

XS
SM
MD
LG