لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۰

مسکو بحث جمع‌آوری اطلاعات قابل بهره‌برداری از ترامپ را رد کرد


دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه
دیمیتری پسکوف، سخنگوی رئیس جمهور روسیه

سخنگوی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، این ادعا را که کرملین اطلاعاتی قابل بهره‌برداری از دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب آمریکا، در اختیار دارد، رد کرد و آن را «دروغ و مزخرف محض» خواند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، دیمیتری پسکوف روز چهارشنبه ۲۲ دی درباره این ادعاها گفت: «این یک اقدام آشکار برای ضربه زدن به روابط دوجانبه ماست. کرملین به هیچ وجه درصدد جمع‌آوری اطلاعات رسواکننده نبوده است.»

رسانه‌هایی نظیر آسوشیتدپرس و رویترز روز سه‎شنبه گزارش‌هایی را به نقل از مقامات آمریکا منتشر کردند که عنوان می‌کرد روسیه اطلاعاتی شخصی و اقتصادی از دونالد ترامپ جمع‌آوری کرده که می‌تواند او را رسوا و مفتضح کند.

بر اساس این گزارش‌ها، مقامات اطلاعاتی آمریکا این مسئله را نیز با دونالد ترامپ در نشستی که روز سه‌شنبه با او داشته‌اند، در میان گذاشته‌اند. آقای ترامپ اما این گزارش‌ها را «جعلی» خواند و مخالفان خود را متهم کرد که به دنبال «جوسازی سیاسی» علیه او هستند.

دیمیتری پسکوف نیز این گزارش‌ها را رد کرد، اما در عین حال گفت که چنین ادعاهایی می‌تواند مانع آن دسته از سیاستمداران آمریکایی بشود که در صدد بهبود روابط با روسیه هستند.

وی اظهار داشت: «ما باید این ادعاها را به طنز بگیریم. اما این ماجرا یک سویه ناراحت‌کننده هم دارد. کسانی هستند که به این تحریکات دامن می‌زنند و تمام تلاش خودشان را می‌کنند که این جوسازی‌ها ادامه پیدا کند.»

سخنگوی آقای پوتین در نهایت عنوان کرد که این گزارش بخشی از تلاش‌های گسترده‌تر برای «ادامه تخریب روابط» واشینگتن و مسکو است که «باعث می‌شود دیگران فراموش کنند منافع دو کشور و منافع جامعه جهانی در چیست و چه کار می‌توان کرد که این تقابل محض به یک رویکرد سازنده تبدیل شود».

گزارش نهادهای اطلاعاتی آمریکا که در روزهای اخیر منتشر شده است نشان می‌دهد که روسیه با انجام حملات سایبری به آمریکا در صدد تاثیرگذاری بر نتیجه انتخابات ریاست جمهوری در این کشور به سود دونالد ترامپ بوده است.

XS
SM
MD
LG