لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۱

رهنورد: اگر احمدی‌نژاد عذرخواهی نکند، شکایت می‌کنم


زهرا رهنورد در نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی
زهرا رهنورد در نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی
زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی، روز یک‌شنبه در نشستی خبری در واکنش به اتهامات رئیس دولت نهم در مورد مدارک تحصیلی خود به او تا فردا وقت داد تا عذرخواهی کند.

محمود احمدی‌نژاد در مناظره خود با میرحسین موسوی پس از چندبار تکرار سوال «بگم؟» که اکنون در ایران معروف شده است با بالا گرفتن کپی مدارکی که ظاهرا از آن خانم رهنورد بود اعلام کرد که همسر میرحسین موسوی بدون طی کردن مراحل لازم و رعایت ضوابط قانونی به درجه استادی دانشگاه رسیده است.

خانم رهنورد با تاکید بر این که به دلیل «نشر اکاذیب در رسانه ملی» از سوی محمود احمدی‌نژاد شکایت خود را تا آخر پیگیری خواهد کرد از آقای احمدی‌نژاد خواسته است علاوه بر عذرخواهی از خود و میرحسین موسوی به خاطر «تجاوز به حریم اخلاقی ملت ایران» نیز پوزش بطلبد.

رئیس جمهور ایران در حالی صلاحیت خانم رهنورد برای ریاست بر دانشگاه الزهرا را زیر سوال برده است که محمدجعفر توفیقی، وزیر سابق علوم و تحقیقات، می‌گوید مدارک او را هیات ممیزی وزارت علوم تایید کرده است که «بالاترین مرجع تشخیص مدارک علمی» است.

به گفته آقای توفیقی، زهرا رهنورد «پس از طی مراحل مختلف گزینش» به عناوین «استادیاری، دانشیاری و استادی» رسیده است.

زهرا رهنورد در نشست خبری خود با خبرنگاران داخلی و خارجی ضمن «دروغگو» خواندن محمود احمدی‌نژاد اشاره کرد که «حتی دادستانی هم اعلام کرده که بردن نام افراد قبل از طی مراحل قانونی جرم است».

خانم رهنورد در حالی هدف اتهامات محمود احمدی‌نژاد قرار گرفته است که وب‌سایت قلم‌نیوز می‌گوید او در دولت نهم مدرک استادی خود را دریافت کرده است.

به گفته قلم‌نیوز، وب‌سایت خبری وابسته به ستاد میرحسین موسوی، خانم رهنورد «در دولت نهم و در تیرماه سال ۱۳۸۶ مدرک خود را از وزیر علوم دریافت کرده است».

«من میشل اوباما نیستم»

زهرا رهنورد، ۶۱ ساله، در پاسخ به پرسشی در این نشست خبری اشاره کرد که «من میشل اوباما نیستم، من زهرا رهنوردم»، اما «به تمام فعالان زن در هر جای دنیا احترام می‌گذارم».

خانم رهنورد که خبرگزاری رویترز او را به دلیل تبلیغات برای همسر خود باعث نوآوری در عرصه سیاسی ایران می‌داند گفت: «می‌خواهم از ایرانی دفاع کنم که رئیس جمهور آن باعث سرافکندگی مردم نباشد.»
XS
SM
MD
LG