لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۴۱

تابش: کسانی را که تصمیم خود را تصمیم نظام تلقی می‌کنند شناسایی کنید


محمدرضا تابش، نماینده اردکان و دبیرکل فراکسیون خط امام در مجلس شورای اسلامی
محمدرضا تابش، نماینده اردکان و دبیرکل فراکسیون خط امام در مجلس شورای اسلامی
محمدرضا تابش، نماینده مجلس، روز پنج‌شنبه به دنبال تکذیب خبر ممنوع‌الخروج شدن محمد خاتمی از سوی وزیر اطلاعات از او خواست که کسانی را که تصمیمات نسنجیده خود را تصمیم نظام تلقی می‌کنند شناسایی کند.

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی، روز چهارشنبه نخستین مقام رسمی حکومتی بود که پس از یک هفته در مورد خبر ممنوع‌الخروج شدن سید محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران، موضع گرفت و اعلام کرد که او «ممنوع‌الخروج نشده است».

پارلمان نیوز روز پنج‌شنبه هفته گذشته گزارش داد که مقامات جمهوری اسلامی از خروج سید محمد خاتمی از کشور و سفر او به ژاپن برای شرکت در اجلاس سالانه خلع سلاح هسته‌ای در شهر هیروشیما جلوگیری کرده‌اند.

به گفته آقای تابش، دبیرکل فراکسیون خط امام و از بستگان سید محمد خاتمی، چهارشنبه هفته گذشته ابتدا «یک مقام مسئول در یکی از نهادها» در تماس با دفتر آقای خاتمی اطلاع داده است که قرار است از سفر او به ژاپن ممانعت شود.

به دنبال تصمیم سید محمد خاتمی به عدم لغو سفر خود، روز بعد «یکی از مسئولان نیروی انتظامی» در تماسی دیگر با دفتر او خبر داده است که «ابلاغ شده آقای خاتمی ممنوع‌الخروج هستند».

ظاهرا هدف از تماس این افراد با دفتر محمد خاتمی هشدار به او بوده است تا در فرودگاه «برخوردی خلاف شان او» صورت نگیرد.

در حالی که پارلمان نیوز در خبر خود چند «رسانه خاص» را به «انتشار اخبار دروغین» و تلاش فراوان برای جلوگیری از خروج سید محمد خاتمی از کشور متهم کرده، هنوز مشخص نیست چه مقامی در دولت محمود احمدی‌نژاد دستور ممانعت از سفر رئیس جمهور پیشین ایران را صادر کرده است.

پيش از اين برخی گزارش‌ها حاکی از آن بود که وزارت امور خارجه دولت محمود احمدی‌نژاد به طور کتبی به رئيس دولت اصلاحات اطلاع داده است که اجازه ترک کشور را ندارد.

اما منوچهر متکی، وزیر امور خارجه ایران، از ممنوع‌الخروج بودن محمد خاتمی اظهار بی‌اطلاعی کرده و رئیس قوه قضاییه نیز اعلام کرده است که «اقدامی برای ممنوع‌الخروجی ایشان نداشته» است.

این در حالی است که حميد رسايی، يکی از نمايندگان اصول‌گرای حامی دولت در مجلس شورای اسلامی، نیز به خبرگزاری فارس گفته بود که «بر اساس اطلاعات دقيق ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و محمد خاتمی با شکايت ۱۵۰ نماينده مجلس ممنوع‌الخروج شده‌اند و حق خارج شدن از کشور را ندارند».

سید محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران که در انتخابات ریاست جمهوری گذشته از نامزدی میرحسین موسوی حمایت کرد، از زمان آغاز اعتراضات مردم به نتیجه این انتخابات در ایران در کنار میرحسین موسوی، مهدی کروبی و اکبر هاشمی رفسنجانی هدف حمله شدید حامیان محمود احمدی‌نژاد قرار گرفته است.
XS
SM
MD
LG