لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۴

القاعده، خواهان مقابله سنى ها با حزب الله لبنان شد


القاعده، يک گروه تندروى سنى مذهب است که هيچ گاه به شيعيان روى خوش نشان نداده است.
القاعده، يک گروه تندروى سنى مذهب است که هيچ گاه به شيعيان روى خوش نشان نداده است.
شاخه عراقی شبکه القاعده با انتشار يک پيام اينترنتى، از سنی مذهب های لبنان خواسته است که در برابر حزب الله لبنان مقاوت کنند.

به گزارش خبرگزارى فرانسه، این پیام اینترنتی نسبت به آن چه «تسلط پیدا کردن حزب الله بر سراسر لبنان» نامييده، هشدار می دهد و در آن آمده است: «ما از برادرانمان در لبنان می خواهیم تا به مقابله با حزب الله و دشمنی رافضی ها برخیزند.»


رافضى، به معناى کسى که از دين برگشته، اصطلاحی است که برخی از مسلمانان سنى مذهب، براى توصيف شيعيان از آن استفاده مى کنند.

در ادامه این پیام اینترنتی آمده است: «آنها -حزب الله لبنان- می خواهند با متحد شدن با صلیبیون، بر سراسر لبنان تسلط پیدا کنند تا به طور کلی سنی ها را نابود کنند. رافضی ها باید بدانند که ما آماده ایم تا با انها بجنگیم.»

در این پیام به دو کشور ایران و سوریه نیز به شدت حمله شده است و
از حزب الله به عنوان گروهی که تحت نفوذ سوریه است و در نظر دارد تا دروازه های لبنان را برای نفوذ ایران بگشاید، نام برده شده است.

هفته گذشته، در پیام دیگری که منتسب به رهبر القاعده در عراق، ابو حمزه المهاجر است، از سنی مذهب ها خواسته شده بود تا در برابر ایران، سوریه و حزب الله به مبارزه برخیزند.


ايران در عين حال که بارها به حمايت از گروه شيعه مذهب حزب الله لبنان، متهم شده است؛ از گروه سنى مذهب حماس نيز حمايت مى کند. روز پنج شنبه، ۱۶ آبان ماه، يکى از وزراى کابينه تشکيلات فلسطينى که به حماس وابسته است، در تهران اعلام کرد که جمهورى اسلامى ايران، بيش از ۱۲۰ ميليون دلار در اختيار اين گروه گذاشته است.


XS
SM
MD
LG