لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۳

چهار طلای دیگر برای کاروان ایران در دوحه


حيدری در وزن ۹۶ کيلوگرم، مسابقه پايانی را از اولگ کالاکوف از کشور ازبکستان، سه بر يک برد و قهرمان شد.
حيدری در وزن ۹۶ کيلوگرم، مسابقه پايانی را از اولگ کالاکوف از کشور ازبکستان، سه بر يک برد و قهرمان شد.

سيزدهمين روز بازيهای آسيايی دوحه، برای کاروان ورزشی ايران طلايی ترين روز بود .


سه کشتی گير آزاد کار ايرانی با مدال طلا بر سکوی قهرمانی شب نخست ايستادند و حسين روحانی در جودو اول شد.


در این روز مراد محمدی در وزن ۶۰ کيلو گرم اولين مدال طلای تيم ملی کشتی آزاد را به گردن آویخت. او در پيکار پايانی با حريفی از کره جنوبی رو به رو شد و با امتياز چهار بر صفر، سونگ حائه ميونگ را شکست داد.


سپس علی اصغر بذری در وز ن ۷۴ کيلو گرم با کشتی گير ديگری از کره جنوبی رقابت کرد و در حالی که تا لحظه های آخر با حریف، دو بر دو مساوی بود، با گرفتن يک امتياز به برتری و قهرمانی رسيد.


علي اصغر بذری در پيکارهای جهانی۲۰۰۶ گوانگ ژو در چين به مقام نايب قهرمانی رسيده بود.


پس ازعلی اصغر بذری از ايران و چو بونگ کوان از کره جنوبی که به ترتيب صاحب مدالهای طلا و نقره شدند ، عبدالخان کيم شاپيوف از قزاقستان و سسلان تيگيف از ازبکستان به طورمشترک در مکان سوم قرار گرفتند و صاحب مدال برنز شدند.


و سرانجام در شب سراسر موفقیت برای کشتی و کاروان ورزشی ايران، نوبت به عليرضا حيدری، کاپيتن تيم ملی کشتی آزاد رسيد تا مجموع مدال های طلای کاروان ایران را به عدد هشت برساند.


حيدری در وزن ۹۶ کيلوگرم، مسابقه پايانی را از اولگ کالاکوف از کشور ازبکستان، سه بر يک برد و قهرمان شد.


حيدری در دو دوره پیشین بازيهای آسيايی در شهرهای بانکوک و بوسان نيز صاحب مدال طلا شده بود.


بعد از عليرضا حيدری از ايران و اولگ کالاگوف از ازبکستان که به ترتيب صاحب مدالهای طلا و نقره شدند ، تيموراز تيگيف از قزاقستان و آلکسی کروپيناکوف از قرقيزستان به طور مشترک در مکان سوم قرار گرفتند و صاحب مدال برنز شدند.


انتقاد تند برزگر از مسوولان ورزش


منصور برزگر قهرمان پيشين جهان و مدير فنی تيم ملی کشتی آزاد ايران در پايان مسابقه های چهار وزن نخست کشتی آزاد بازی های آسيايی در گفت و گو با خبرگزاری دانشجوبان ايران گفت: «اميدوارم با کسب اين نتايج درخشان، مسوولان قدر و ارزش کشتی را بيشتر از گذشته بدانند.»


به گزارش ايسنا «منصور برزگر با انتقاد شديد از مسوولان ورزش ، افزود: در حالی که کشتی در عرض يک شب موفق به کسب سه مدال طلا برای کاروان ورزشی ايران شد اما، مشعل المپيک را ورزشکار ديگری حمل می کند و پرچمدار ايران در مسابقات بين المللی مختلف فرد ديگری خارج از خانواده کشتی است.»


تفاوت فوتبال با کشتی


آقای برزگر در انتقاد خود از مسوولان ورزش، به مقايسه کشتی با فوتبال پرداخت و گفت: «اين حرف را به تمامی مسوولان خواهم زد. به راستی اين قهرمانانی که چنين برای کشورشان افتخار آفرينی می کنند تا چه اندازه حمايت شده و چقدر حقوق می گيرند. اگر حقوق دريافتی يک کشتی گير را با بازيکن فوتبال مقايسه کنيم، به اين اختلافهای فاحش پی خواهيم برد.»


مدير فنی تيم ملی کشتی افزود: «در حالی که امشب شب درخشش کشتی ايران است، در سالن محل برگزاری مسابقات سرود فوتبال ايران در جام جهانی را پخش می کنند. رقمهای ميليونی که برای فوتبال اختصاص داده می شود، تاکنون چه نتايجی داشته است؟ وقتی تيم ملی فوتبال ما نمی تواند نتيجه گيری کند، چرا بايد چنين بودجه های کلانی صرف آماده سازی آن شود. متاسفانه بازيکنان فوتبال ما قبل از اينکه به ميدان بروند به دنبال کسب حقوقهای ميليونی خود هستند.»


طلای جودو برای روحانی


در شب طلايی های کشتی، تيم ملی جودوی ايران نيز به يک طلا دست يافت تا در جبران ناکامی های روزهای پيشين بازی های آسيای موقعيت بسيار بد گروه ايران تا حدودی جبران شود.


حسن روحانی جودو کار وزن ۶۵ کيلو گرم پس از آن که در مبارزه نخست، حسب اله از سوريه را شش بر سه مغلوب کرد، در دور بعد، پنج بر چهار از سد رينات کوتويف از ازبکستان گذشت.


وی در دور سوم النجارفردی از اردن را يک بر صفر شکست داد و راهی مرحله نيمه پايانی شد. در اين دور روحانی در برابر يوکی وايلين از مالزی قرار گرفت و در يک مبارزه پاياپای به برتری رسيد.

روحانی در ديدار پايانی به مصاف شيون کا يا هارا از ژاپن رفت و ۸ بر ۷ به پيروزی و مدال طلا رسيد.


XS
SM
MD
LG