لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۸

قاتل زنجیره ای، بریتانیا را در ترس فرو برده است


قربانیان این قاتل زنجیره ای همه زنان تن فروش هستند.
قربانیان این قاتل زنجیره ای همه زنان تن فروش هستند.
پليس بريتانيا در جست و جوی يک قاتل زنجيره ای است که طی ۱۰ روز گذشته اين کشور را در ترس فرو برده است. تعداد قربانيان که همه آنها زنان جوان تن فروش هستند و در شهر «ايپسويچ» به قتل رسيده اند، امروز به پنج تن رسيد.

ژاک چير يکی از افسران ارشد پليس بريتانيا دو روز پيش از همه زنان جوان خواست تا شب ها از حضور در خيابان های «ايپسويچ» خودداری کنند.

خانم چير گفت: «در خيابان ها نمانيد. اگر شب ها به تنهايی به خيابان ها برويد با خطر رو به رو می شويد.» گفته می شود طی بيشتر از بيست سال از که زمانی «پيتر ساتکليف» قاتل زنجيره منطقه يورکشاير، ۱۳ زن را به قتل رساند، هنوز هيچ جنايتکاری چنين ترسی درميان مردم بريتانيا بر نيانگيخته بود.

«استوارت گال» يکی از کاراگاهان پليس بريتانيا می گويد : «واضح است که شباهتی بين زنانی که به قتل رسيده اند وجود دارد. همه آن ها تن فروشند ولی ما هنوز به انجام تحقيقات زيادی نياز داريم تا بتوانيم به رابطه بين مقتول هايی که اخيرا پیدا شده اند پی ببريم.»

نگرانی پليس با فرا رسيدن تعطيلات کريسمس افزايش پيدا کرده است. کاراگاهان اسکاتلنديارد معتقدند اين امکان وجود دارد که طی کريسمس اين قاتل زنجيره ای نه تنها به کشتن زنان تن فروش بپردازد، که به طور کلی دختران جوانی که برای تفريح به کلوب ها می روند را نیز هدف قرار دهد.

هفته گذشته جسد دو زن يافت شد. از آن زمان، قاتل با سرعت بيشتری به جنايت پرداخته است. پليس معتقد است ميان قتل های اخير و قتل دو زن تن فروش ديگر که دو ماه پيش يافت شدند رابطه ای وجود دارد.

البته قاتل منطقه يورکشاير پنج قتل اول خود را طی سه سال انجام داده بود اما قاتل شهر ايپسويچ طی ده روز پنج نفر را به قتل رسانده است.

از سوی ديگر پليس بريتانيا نگران است زنانی که طی چند روز گذشته در شهر ايپسويچ ناپديد شده اند نيز از جمله مقتولان باشند.

پليس بريتانيا اعلام کرده است که تمام زنان تن فروشی که جايی برای ماندن ندارند، می توانند به اداره پليس مراجعه کنند تا فعلا محلی برای اسکانشان در نظر گرفته شود.

ايپسويچ، شهری آرام در ۱۳۰ کيلومتری شمال لندن است و پيشتر هرگز جنايتی با اين وسعت در آن صورت نگرفته بود. نزديک به ۱۵۰ هزار نفر ساکن اين شهرند.

در حال حاضر بيش از صد افسر پليس در تحقيقات برای يافتن قاتل ايپسويچ شرکت کرده اند.
XS
SM
MD
LG