لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۴

تیم فوتبال چین، سر کلاس فلسفه نشسته است!


بازيکنان تيم ملی فوتبال چين که هم اکنون برای شرکت در جام ملت های آسيا در اردوی آمادگی بسر می برند، طی هفته جاری مجبور به شرکت در کلاس های عقيدتی و فلسفی شدند تا با مفاهيم فلسفه کمونيسم آشنا شوند.
بازيکنان تيم ملی فوتبال چين که هم اکنون برای شرکت در جام ملت های آسيا در اردوی آمادگی بسر می برند، طی هفته جاری مجبور به شرکت در کلاس های عقيدتی و فلسفی شدند تا با مفاهيم فلسفه کمونيسم آشنا شوند.
دعوت از بازيکنان تيم ملی به شرکت در کلاس های اخلاق تنها مختص بازيکنان تيم ملی ايران نيست. گزارش های رسيده از چين حاکی است که فدراسيون فوتبال اين کشور به منظور ارتقای سطح کيفی بازيکنان تيم ملی خود آنها را روانه کلاس های فلسفه کرده است.

بازيکنان تيم ملی فوتبال چين که هم اکنون برای شرکت در جام ملت های آسيا در اردوی آمادگی بسر می برند، طی هفته جاری مجبور به شرکت در کلاس های عقيدتی و فلسفی شدند تا با مفاهيم فلسفه کمونيسم و آئين ميهن پرستی آشنا شوند.

يکی از استادان مدرسه حزب کمونيست چين که از سوی فدراسيون فوتبال اين کشور دعوت شده است وظيفه تدريس اهميت روش های فلسفی و نقش آنها در ايجاد خلاقيت در زمين بازی را بر عهده گرفته است.

سرپرست تيم ملی فوتبال اين کشور تشکيل چنين کلاس هايی را بسيار مفيد و سازنده توصيف کرد و از همه بازيکنان خواست در اين کلاس ها شرکت کنند.

در اين حال، يکی از بازيکنان تيم ملی که نخواست نامش فاش شود در باره معلم فلسفه اين تيم به روزنامه های محلی گفت: «معلم بدی نيست. ولی ما خيلی از حرف های او را نفهميديم.»

سرپرست تيم ملی فوتبال چين همچنين از بازيکنان اين تيم دعوت کرد تا برای حفظ روحيه «برتری طلبی» خود فيلم سينمايی «نفرين گل طلايی» را نيز مشاهده کنند.

اين فيلم در باره يکی از سلسله های امپراطوری تاريخ اين سرزمين ساخته شده که انتقادهای بسياری را از سوی بينندگان داخلی به همراه داشته است.

منتقدين اين فيلم ضمن انتقاد از نحوه پوشش بازيگر زن آن معتقدند که اين اثر هنری فاقد اعتبار تاريخی است.

تيم ملی فوتبال چين در مکان هشتاد و چهارم رده بندی های جهانی قرار دارد که از سوی فدراسيون جهانی فوتبال، فيفا، ارائه شده است.

چهاردمين دوره مسابقات فوتبال جام ملت های آسيا هفتم ژوئيه سال جاری ميلادی – شانزدهم تيرماه – در بانکوک، پايتخت تايلند آغاز خواهد شد و تيم چين با تيم های ايران، ازبکستان و مالزی هم گروه است.
XS
SM
MD
LG