لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۲۴

کروبی: احمدی‌نژاد را رئیس جمهور ایران نمی‌دانم


مهدی کروبی نشست خبری محمود احمدی‌نژاد را «پرده دیگری از نمایش مضحک» خوانده است.
مهدی کروبی نشست خبری محمود احمدی‌نژاد را «پرده دیگری از نمایش مضحک» خوانده است.
مهدی کروبی روز یکشنبه در دومین بیانیه خود از زمان اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری با «نامشروع» خواندن این انتخابات بار دیگر اعلام کرد که محمود احمدی‌نژاد را «رئیس جمهور ایران نمی‌دانم.»

آقای کروبی که در انتخابات روز ۲۲ خردادماه در کنار میرحسین موسوی و محسن رضایی با رئیس فعلی دولت نهم رقابت می‌کرد در این بیانیه «واکنش‌های خودجوش» مردم به نتیجه انتخابات را که به گفته مقامات دولت آقای احمدی‌نژاد به پیروزی او انجامیده است بیانگر «عدم مشروعیت این نتیجه» دانسته است.

رئیس حزب اعتماد ملی که از جناح اصلاح‌طلبان و با شعار «تغییر» برای انتخابات نامزد شده بود می‌گوید: «نتایج اعلام شده بر این انتخابات نامشروع و دولت برآمده از آن فاقد وجاهت ملی و صلاحیت اجتماعی است و از این رو آقای محمود احمدی‌نژاد را رئیس جمهور ایران نمی‌دانم.»

مهدی کروبی با اشاره به این که نتیجه‌ای که وزارت کشور دولت نهم اعلام کرده است بیانگر «انحراف از جمهوریت» و «انحراف از اصلاحات» است از شورای نگهبان خواسته است این انتخابات را باطل اعلام کند.

آقای کروبی با اعلام این که «هنوز به ظرفیت نهادهای قانونی در جمهوری اسلامی باور دارم» از شورای نگهبان خواسته است که انتخابات را باطل و آن را «در راستای خواست به‌حق ملت و اکثریت مردم» تجدید کند.

در حالی که هیچ یک از رقبای آقای احمدی‌نژاد در انتخابات ریاست جمهوری هنوز نتیجه آن را نپذیرفته‌اند و به شکایات آنان رسیدگی نشده است، رئیس دولت نهم روز یک‌شنبه در نشستی خبری با حضور خبرنگاران داخلی و خارجی به عنوان پیروز میدان ظاهر شد و بار دیگر این انتخابات را «حماسه بزرگ» و «ضربه‌ای اساسی بر پایه‌های ظالمانه نظام حاکم بر جهان» نامید.

این در حالی است که مهدی کروبی، رئیس سابق مجلس، این نشست خبری را «پرده دیگری از این نمایش مضحک» خوانده و به مقامات دولت نهم یادآوری کرده است که «قطع وسایل ارتباط جمعی، سایت‌ها، موبایل‌ها، پیامک‌ها و تلویزیون‌ها در شان جمهوری اسلامی» نیست.

محمود احمدی‌نژاد در حالی پیروزی خود در انتخابات ۲۲ خردادماه را جشن می‌گیرد که بسیاری از شهرهای ایران صحنه اعتراض‌های مردمی و به‌ویژه جوانان به نتیجه اعلام‌شده از طرف وزارت کشور دولت نهم است.

آقای احمدی‌نژاد در نشست مطبوعاتی خود در پاسخ به پرسش خبرنگار هفته‌نامه اکونومیست با اعلام این که اعتراضات مردم مشروعیت نظام جمهوری اسلامی را زیر سوال نمی‌برد اعلام کرد معترضان به نتیجه انتخابات «حتی به اندازه آرای یک صندوق اخذ رای» هم نیستند.

آقای کروبی روز شنبه گذشته نیز در واکنش به نتایج شمارش آرا با صدور بیانیه‌ای نتایج اعلام‌شده را «مضحک» خوانده و اعلام کرده بود که دولت نهم روز ۲۲ خرداد را به «سوگ‌واری» تبدیل کرده است.
XS
SM
MD
LG