لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۸

رده بندی تازه فیفا: ایتالیا اول، ایران چهل و دوم


تیم ایتالیا سال گذشته موفق شد عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کند.
تیم ایتالیا سال گذشته موفق شد عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کند.

سايت فدراسيون بين المللی فوتبال در آخرين رده بندی فوتبال کشور های جهان اعلام کرد که ايتاليا با شگفتی به جای آرژانتين، به صدر فوتبال کشورهای جهان باز گشته است.


در رده بندی ماه پيش، آرژانتين اول و ايتاليا دوم بود. دو گل لوکا تونی در بازی ايتاليا با اسکاتلند در بازی های مقدماتی يوفا يورو ۲۰۰۸ ( قهرمانی فوتبال کشورهای اروپا ) در صعود اين کشور به صدر رده بندی ماه اخير در فيفا، نقشی سازنده داشت. آرژانتين تنها يک ماه پيشتاز بود.


در آسيا نيز فوتبال ايران همچنان رتبه نخست را حفظ کرد، اما از رده سی و چهارم جهان به رده چهل و دوم - و در يک قدمی استراليا که رده بعدی را دارد، سقوط کرده است.


ايران هم چون آرژانتين با کمبود مسابقه ملی رو به رو بود. آرژانتين پس از رده بندی ماه پيش ديگر مسابقه نداشت و تنها بر اساس نتايج گذشته در رده دوم باقی ماند.


برزيل هم با شرايطی مشابه رو به رو بود و هر چند دو پيروزی در مسابقه های دوستانه داشت، اما انجام ندادن مسابقه رسمی موجب شد تا در ماه اخير، امتياز تازه ای کسب نکند.


هلند با يک پله صعود ششم شد و پرتغال هم به رده هفتم رسيد. اسپانيا با يک پله ترقی به رده نهم رسيد ولی انگليس با دو پله سقوط هشتم شد. جمهوری چک با تساوی با اسراييل و شکست از آلمان، دهم شد.


موفق ترين تيم يورو ۲۰۰۸ ترکيه بود که با ده پله صعود به رده هفدهم رسيد.


چين بر می خيزد


چين، نخستين رقيب ايران در مرحله گروهی جام ملت های آسيا، با ۱۴ پله جهش خود را به رده ۷۶ رسانده است.


از ماه ژوييه گذشته (پايان جام جهانی) تا کنون اين تيم با حرکتی رو به جلو در رده بندی جهانی ۱۴ پله صعود کرد.


پيشرفت آنان به دنبال يک مجموعه نتيجه های خوب در مقدماتی جام ملت های ۲۰۰۷ آسيا شکل گرفت. چين به رهبری ژو گوآنگ هو در ميان پيروزی های پياپی، حتی از شکست دو بر صفر روز ۲۴ ماه مارس در خانه اش از استراليا نا اميد نشد و با پيروزی سه بر يک بر ازبکستان، خود را باز يافت.


اکنون چينی ها نيز تکيه به بازيکنانی که با تجريه بازی در ليگ های آلمان، انگليس، هلند و... پا در زمين سبز می گذارند، به سوی جام ملت های آسيا می آيند.


بی ترديد در پی مسابقه های تدارکاتی تيم های آسيايی و سرانجام پيکارهای فوتبال جام ملتهای آسيا، رده بندی آسيايی را دچار تحولی بسيار خواهد کرد.


XS
SM
MD
LG