لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۵۰

توقف بزرگان: ایران مساوی کرد، ژاپن و عربستان باختند


علی کریمی در بازی مقابل کویت بازوبند کاپیتانی تیم ملی را به بازو داشت . (عکس از ایسنا)
علی کریمی در بازی مقابل کویت بازوبند کاپیتانی تیم ملی را به بازو داشت . (عکس از ایسنا)

تيم ملی فوتبال ايران با دو گل زود هنگام از کويت ميزبان پيش افتاد، اما تا پايان ۹۰ دقيقه، برتری دو بر صفر را با تساوی دو بر دو عوض کرد.


هنوز دو دقيقه از بازی نگذشته بود که به دنبال ضربه آزاد جلال حسينی از راست، عليرضا واحدی نيکبخت، مهاجم ۲۷ ساله تيم پرسپوليس، با کنترل سينه عالی و برگردانی تماشايی، توپ را از خالد فضلی دروازه بان و کاپيتان ۳۳ ساله تيم کويت عبور داد تا نخستين گل تيم ملی پس از ماهها به ثمر برسد.


دو دقيقه بعد ضربه قوس دار حسينی با اشتباه دروازه بان و مدافع حريف، ايران را با دو گل برتری در همان آعاز مسابقه جلو انداخت.


اشتباه مشابه رحمتی و حسينی، دروازه بان و مدافع ميانی تيم ملی ايران در دقيقه ۳۸، به گل احمد عجب و دو بر يک شدن نتيجه در پايان نيمه نخست انجاميد.


در نيمه دوم نيز فهد الرشيدی، بازيکن نيمه دوم کويت در دقيقه ۸۱ با يک ضربه سر نتيجه را برابر کرد و پيروزی را از ياران علی دايی گرفت.


اين گل باعث شد تا کويت در روز چهارشنبه هفتم فروردين بتواند در ورزشگاه الکويت نخستين امتياز را در گروه سوم مقدماتی جام جهانی در قاره آسيا به دست آورد.


در اين گروه تيم های سوريه و امارات در حلب به تساوی يک بر يک رسيدند تا امارات با چهار امتياز از دو بازی پيشتاز باشد و تيم های ايران و سوريه هرکدام با دو امتياز و امارات با يک امتياز همچنان در رقابت برای کسب دو سهميه گروه برای راهيابی به دور پايانی انتخابی جام جهانی ۲۰۱۰ آفريقای جنوبی باشند.


شروع کوبنده، پايان بی رمق


کمتر گمان می رفت ايران با شروعی کوبنده و برتری دو بر صفر پس از شش دقيقه به راحتی موقعيت پيشتازی گروه را از دست بدهد. تعويض های نيمه دوم، به ويژه آمدن محسن خليلی کمترين تاثيری در کوبندگی خط حمله نداشت و با تحليل رفتن قدرت بدنی علی کريمی، کاپيتان تيم ملی ايران، کويت بر بازی مسلط و هر لحظه به زدن گل دوم اميدوارتر شد.



تعويض های نيمه دوم، به ويژه آمدن محسن خليلی کمترين تاثيری در کوبندگی خط حمله نداشت و با تحليل رفتن قدرت بدنی علی کريمی، کاپيتان تيم ملی ايران، کويت بر بازی مسلط و هر لحظه به زدن گل دوم اميدوارتر شد.

واکنش سريع کويت پس از خوردن دو گل به شليک محکم جراح العتيقی همراه بود که گرچه مهدی رحمتی با واکنشی سريع توپ را راهی کرنر کرد، اما نشان داد که کويت از شروع ضعيف و شکننده اش نشانه ای از نا اميدی ندارد.


در حمله های کويت برای رسيدن به گل تساوی بخش، چند بار ميزبان تا ميلی مترهای گلزنی پيش رفت، اما واکنش چشمگير ايران پس از تساوی دو بر دو بود که شليک سرضرب نيکبخت به تور نرسيد.


کويت مسابقه را با ده بازيکن به پايان رساند زيرا تکل خطرناک مساعد نادا روی پای ابراهيم صادقی، با کارت قرمز مستقيم داور استراليايی در لحظه های وقت تلف شده بازی رو به رو شد.


به گزارش سايت کنفدراسيون فوتبال آسيا، راديون گاکانين، سرمربی تيم ملی کويت در پايان خونسردی و آرامش بازيکنانش پس از خوردن دو گل اوليه را ستايش کرد.


او گفت: «می خواهم روحيه جنگندگی بازيکنان در تمام طول بازی را تبريک بگويم. ما فرصت های بسياری را هدر داديم و بايد بازی را می برديم.»


با اين حال گاکانين اعتراف کرد که آينده اش در تيم ملی کويت نامعلوم است.


علی دايی در نخستين بازی رسمی در مقام سرمربی تيم ملی، از دست دادن سه امتياز پيروزی را تاسف بار خواند، اما بازی تيم ملی کويت را ستايش کرد.


علی دايی گفت: «اين بهترين بازی بود که من از تيم ملی کويت ديدم. بايد اعتراف کنم که از نمايش آنان به ويژه پس از خوردن دو گل تحت تاثير قرار گرفتم. دو گل اوليه ما را در موقعيتی خوب قرار داد، اما اشتباه های دفاعی برای ما گران تمام شد.»


توقف بزرگان


از پنج تيم ايران، استراليا، ژاپن، کره جنوبی و عربستان سعودی که در جام جام جهانی ۲۰۰۶ حضور داشتند هيچ کدام در روز سه شنبه پيروزی نداشتند.


نتايج روز دوم:


  • چين صفر – استراليا صفر
  • کره شمالی صفر – کره جنوبی صفر
  • ازبکستان ۳ – عربستان سعودی صفر
  • سنگاپور ۲ – لبنان صفر
  • تايلند صفر – عمان ۱
  • ترکمنستان صفر – اردن ۲
  • بحرين ۱ – ژاپن صفر
  • قطر ۲ – عراق صفر
XS
SM
MD
LG