لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۵

۱۵ کشته در انفجار زاغه مهمات سپاه در حوالی ملارد تهران


محل وقوع انفجار روز شنبه بر روی نقشه
محل وقوع انفجار روز شنبه بر روی نقشه
خبرگزاری نیمه‌رسمی فارس به نقل از یک مقام سپاه پاسداران جمهوری اسلامی گزارش کرده است که ۱۵ تن در انفجار روز شنبه، ۲۱ آبان‌ماه، در پادگان امیرالمومنین سپاه جان خود را از دست داده‌اند. این مقام حال تعدادی از مجروحان حادثه را نیز وخیم اعلام کرده است.

رمضان شریف، مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران، علت انفجار «مهیب» شنبه بعدازظهر را که صدای آن در بخش‌های مختلف تهران نیز شنیده شد «جابه‌جایی مهمات» اعلام کرد.

به گفته این مقام در سپاه پاسداران ایران، «عده‌ای نیز مجروح شده‌اند که حال برخی از آنها وخیم است».

روز شنبه پیش از همه حسین گروسی، نماینده شهریار در مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد صدای «مهیبی» که در کرج و تهران به گوش رسیده حاصل انفجار در یک پادگان نظامی نزدیک به شهر ملارد در استان تهران بوده است.

سپس خبرگزاری نیمه‌رسمی فارس این پادگان نظامی را از آن سپاه پاسداران معرفی کرد، و پرویز سروری، رئیس کمیته امنیت داخلی در کمیسیون سیاست خارجی مجلس، نیز محل وقوع انفجار را پادگان امیرالمومنین در شهر ملارد در نزدیکی کرج اعلام کرد.

حسین گروسی، نماینده شهریار در مجلس، در گفت‌وگو با خبرگزاری «خانه ملت» با تایید وقوع انفجار در «زاغه مهمات پادگان بیدگنه» در حوالی ملارد شهریار از تشکیل کمیته بحران در این باره خبر داده است.

خبرگزاری فارس به نقل از این نماینده مجلس خبر می‌دهد که انفجارها تلفات جانی هم داشته، اما «تعداد مجروحین حادثه زیاد نیستند». هنوز از تعداد دقیق مجروحان اطلاعی در دست نیست.

خبرگزاری مهر نیم‌روز شنبه از وقوع «انفجار مهیب» در شهرک عظیمیه کرج خبر داد و اعلام کرد که شدت این انفجار به حدی بوده است که شیشه‌های ساختمان‌ها را شکسته و باعث وحشت مردم شده است.

در همین حال وب‌سایت خبرآن‌لاین می‌گوید که این انفجار که در غرب تهران روی داده به قدری مهیب بوده است که در شمال، شرق، و شمال شرق تهران شیشه‌ها را لرزانده است.

این وب‌سایت خبری همچنین می‌گوید که مردم در تماس با خبرآن‌لاین از فروریختن شیشه بعضی از ساختمان‌ها از شدت انفجار خبر داده‌اند.

در همین حال خبرگزاری خانه ملت از وقوع دو انفجار در حوالی شهر قدس و ملارد از توابع شهریار در استان البرز خبر داده است.

کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک از حدود ساعت یک و نیم بعدازظهر به وقت محلی از به گوش رسیدن صدای انفجاری بزرگ در بخش‌های مختلف در شهر تهران خبر داده‌اند.

این کاربران از جمله از شنیده شدن صدای این انفجار در محله‌های گیشا، ولنجک، مطهری، و عباس‌آباد خبر داده‌اند.

به گفته این کاربران، این صدا در حدود ساعت یک تا یک و ربع بعدازظهر شنیده شده است. خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی نیز زمان وقوع این حادثه را حدود ساعت یک و پنج دقیقه گزارش کرده است.

این در حالی است که به گفته اسماعیل کوثری، نایب رئیس دوم کمیسیون امنیت ملی مجلس، انفجار در ساعت ۱۲:۵۰ بعدازظهر رخ داده است.

خبرگزاری مهر پس از دقایقی با تغییر در خبر خود اعلام کرد که صدای مهیب حاصل انفجار در یک جایگاه پمپ گاز در منطقه شهر قدس شهریار بوده است.

این گفته خبرگزاری مهر پس از ساعتی توسط یک مقام مسئول در شرکت فراورده‌های نفتی ایران رد شد.
XS
SM
MD
LG