لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۰۸

قیمت سکه طلا هم‌چنان در حال صعود؛ طرح قدیم ۹۳۰ هزار تومان


خبرها از ایران حاکی است رکوردزنی قیمت سکه طلا هم‌چنان ادامه دارد و قیمت سکه تمام طرح قدیم در بازار روز شنبه برای اولین بار از مرز ۹۰۰ هزار تومان گذشته و به ۹۳۰ هزار تومان رسیده‌است. در همین حال گزارش‌ها حاکی است روز شنبه هر دلار آمریکا ۱۹۰۰ تومان معامله شده است.

از سوی دیگر به‌رغم وعده یکی از مقامات بانک مرکزی قیمت پیش‌فروش سکه توسط بانک نیز افزایش ۸۱ هزار تومانی را نشان می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری نیمه‌رسمی مهر و سایت «مثقال» از بازار طلا در تهران، بر اساس «رکوردزنی‌های تازه» در حالی که سکه تمام طرح جدید روز شنبه به ۹۱۵ هزار تومان رسیده، سکه تمام طرح قدیم برای اولین بار از مرز این قیمت نیز گذشته و ۹۳۰ هزار تومان معامله شده است.

این در حالی است که تنها سه روز پیش یعنی چهارشنبه هفته گذشته قیمت سکه تمام‌بهار طرح جدید ۷۸۰ هزار و سکه تمام‌بهار طرح قدیم ۷۹۰ هزار تومان اعلام شده بود.

خبرگزاری مهر دلیل این افزایش هرروزه قیمت در بازار سکه طلا در ایران را همچون گذشته «هجوم نقدینگی سرگردان» مردم به این بازار عنوان کرده است.

به گفته کارشناسان اقتصادی، با افت شدید ارزش واحد پول ایران در چند ماهه اخیر مردم برای سرمایه‌گذاری و پس‌انداز به خرید سکه طلا و ارزهای خارجی به‌ویژه دلار آمریکا روی آورده‌اند.

در همین حال خبرگزاری مهر می‌گوید که بانک مرکزی جمهوری اسلامی روز شنبه قیمت پیش‌فروش سکه طرح جدید با تحویل شش ماهه را ۵۹۹ هزار تومان و با تحویل چهار ماهه را ۶۲۷ هزار تومان اعلام کرده است.

به این ترتیب قیمت این دو نوع سکه در مقایسه با مرحله اول پیش‌فروش بانک به ترتیب افزایشی معادل ۵۳ هزار و ۸۱ هزار تومان را نشان می‌دهد.

این در حالی است که روز چهارشنبه یک مقام بانک مرکزی ایران وعده داده بود که قیمت پیش‌فروش سکه «تا اطلاع ثانوی» افزایشی نداشته و ۵۴۶ هزار تومان باقی بماند.

در همین حال روز شنبه در بازار آزاد ایران دلار آمریکا ۱۹۰۰ تومان و یوروی اروپا ۲۵۰۰ تومان معامله شده است.

به گزارش روزنامه تهران امروز، قیمت هر دلار آمریکا روز پنج‌شنبه برای ساعاتی به دو هزار تومان نیز رسیده است.

این روزنامه در شماره روز شنبه خود ضمن اشاره به این که قیمت دلار «پس از ساعتی» به ۱۸۵۰ تومان بازگشته است افزوده است که «اوضاع بازار ارز در روز پنج‌شنبه نشان داد که نرخ ارز با برخورد پلیسی رنگ آرامش به خود نخواهد دید».
XS
SM
MD
LG