لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۰۰

افشاگری علی دایی از حکم برکناری خود از تیم ملی


علی دایی
علی دایی
توقف تیم پرسپولیس در برابر شهرداری تبریز در جریان رقابت‌های هفته بیست و ششم لیگ بر‌تر فوتبال ایران باعث شد تا در جلسه پس از بازی با خبرنگاران علی دایی سکوت خود را بشکند و حتی راجع به حکم برکناری‌اش از سرمربی‌گری تیم ملی نکاتی را مطرح کند.

در حالی که گفت‌و‌گوی طولانی دایی در رسانه‌ها بازتابی کم و زیاد داشت، خبرگزاری نیمه‌رسمی فارس از زبان سرمربی تیم پرسپولیس نوشت: واقعا خنده‌دار نیست؟ روزی که از روی سکو‌ها برای من بیانیه خواندند،‌‌ همان موقع فاتحه فوتبال را خواندم. شما فکر می‌‌کنید من نمی‌‌دانم که روز بازی با عربستان چه اتفاقاتی افتاد؟ به من زنگ زدند و همه چیز را گفتند. ۱۰ صبح نامه محرمانه از یک نهاد خیلی بزرگ مملکت روی یکی از سایت‌ها رفت و پیامک زدند که علی دایی دیگر سرمربی تیم ملی نیست. نهادی که به فوتبال ربط ندارد این چنین (در امور فوتبال) ورود می‌‌کند.‌‌ همان زمان بود که فاتحه فوتبال خوانده شد.

لازم به یادآوری است که پس از شکست ایران از عربستان در ورزشگاه آزادی در راه جام جهانی ۲۰۱۰، در محافل خبری مختلف و به طور پراکنده از سوی مسئولان فدراسیون فوتبال و ورزش ایران عنوان شد که پس از گزینش علی دایی به عنوان سرمربی تیم ملی از سوی محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور، به دستور خود او نیز علی دایی برکنار شد.

هنگامی که ایران یک بر صفر پیش افتاده بود با ورود احمدی‌نژاد به ورزشگاه برای نمایش تبلیغاتی پس از انتخابات پرماجرا، ایران دو گل خورد و با شکست از راهیابی به جام جهانی مایوس شد.

خبرگزاری فارس با وجود شهرت به جانبداری سخت از احمدی‌نژاد، جمله «فاتحه فوتبال زمانی خوانده شد که یک نهاد بزرگ نامه برکناری‌ام را زد» را عنوان بزرگ خبر کرده است.

خبرگزاری مهر پس از بازگویی افشاگری دایی در خواندن بیانیه در روی سکو‌ها و دستور حکم اخراج از سرمربی‌گری تیم ملی این جمله را هم از قول سرمربی کنونی پرسپولیس اضافه کرده است که «خدا شاهد است به من گفته بودند این‌ها می‌خواهند به مردم خط بدهند تا در بازی با عربستان شعار بدهند».

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، علی دایی در ادامه صحبت‌هایش گفت: «خیلی از مسائل در مملکت ما وجود دارد که نمی‌‌توان برای آن‌ها پاسخی پیدا کرد و قضایای فوتبالی هم بخشی از آنهاست.»

در این نشست آقای دایی در مورد مضروب شدن توسط یک لیدر تیم پرسپولیس در محل باشگاه پرسپولیس گفت: «این نگرانی‌‌ها برای من خیلی‌ وقت پیش به وجود آمده بود. در کجای دنیا تیم‌های معروف لیدر دارند؟ این هم از آن قانون‌های من‌درآوردی است. خیلی‌ها می‌‌آیند و تیم را حمایت می‌‌کنند، ولی در بین آن‌ها هستند کسانی که جاده خاکی می‌‌روند. همین روزنامه‌ها و همین شما خبرنگاران از امثال این آقا (لیدر ضارب دایی) مصاحبه زده‌اید. آیا کار درستی کرده‌اید؟ آیا واقعا حرفه‌ای است که از چنین کسی در خصوص من سؤال و آن را تیتر یک روزنامه خود کنید؟ چنین شخصیتی عقبه و آینده‌اش مشخص است، آن گاه شما از او مصاحبه می‌‌زنید. بعد می‌‌گویید چرا با اسطوره‌های ما چنین برخوردی شد.»

دایی همچنین گفت: «شاهدش را در دادگاه می‌‌آورم که این مسائل (حمله لیدر به او) اتفاقی نبود. یک لیدر دو ساعت قبل مقابل باشگاه منتظر می‌‌ماند تا دوستش بیاید و من را بزند. برای آن عکاس متاسفم که در پراید می‌‌نشیند و دزدکی عکس حمله لیدر به دایی را می‌‌گیرد. آن آقا از کجا می‌دانست که قرار است چنین اتفاقی بیفتد؟ این مسائل طراحی شده بود. من از حقم دفاع می‌‌کنم، اما موقعیتم اجازه نمی‌‌دهد که خیلی کار‌ها انجام دهم وگرنه دماغ خیلی‌‌ها را بگیرم خفه می‌‌شوند. موقعیت اجتماعی من اجازه نمی‌‌دهد که خیلی کار‌ها را انجام دهم.»

علی دایی همچنین با حمایت از برنامه تلویزیونی نود آن را بهترین برنامه ورزشی در ایران نامید و اظهار کرد: «با این که شرایط مملکت ما اجازه نمی‌‌دهد، این برنامه خیلی از مسائل را بازگو می‌کند.»

در پایان این نشست علی دایی در مورد این که پرسپولیس در مسابقه این هفته با الوحده امارات در لیگ قهرمانان آسیا با کمبود مهاجم در تیم چه خواهد کرد، بار دیگر عصبانی شد و گفت: «ببخشید! خودم لخت می‌‌شوم و داخل زمین می‌‌روم. تمام ابزار من همین است. تا چهارشنبه که نمی‌‌توانم شق‌القمر کنم. سؤال خوبی نپرسیدید. شما بگویید چه کار کنم؟ می‌خواهید مسی را به پرسپولیس بیاورم؟»
XS
SM
MD
LG