لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۳

تهديد اسراييل، پاسخ ايران


افرایم اسنه، معاون وزير دفاع اسراييل گفته است که حمله به ايران از دستور کار اسراييل خارج نشده است.
افرایم اسنه، معاون وزير دفاع اسراييل گفته است که حمله به ايران از دستور کار اسراييل خارج نشده است.
روز جمعه معاون وزیر دفاع اسراییل در گفت و گویی با روزنامه ی اورشليم پست، ایران را تهدید کرد که حمله به این کشور برای جلوگیری از دست یابی ایران به سلاح هسته ای ، هنوز از دستور کار اسراییل خارج نشده است.

با گذشت چند ساعت از انتشار گفته های مقام نظامی اسراییلی، مقام های ایرانی در صدد پاسخگویی بر آمدند.


ایران نخست در سازمان ملل از اسراییل به شکل رسمی شکایت کرد. دامنه شکایت البته تنها به گفته های معاون وزیر دفاع اسراییل محدود نبود و عملیات اخیر این کشور در غزه را نیز در بر می گرفت.


امروز
محمد علی حسینی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در جلسه مطبوعاتی خود گفت: «اگر اسراییل در مورد ایران مرتکب جسارت و حماقتی شود، پاسخ سپاهیان جمهوری اسلامی ایران، سریع، قاطع و کوبنده خواهد بود.» آقای حسینی بدون توضیح بیشتری گفت: «پاسخ ایران به یک ثانیه هم نخواهد کشید.»

محمود احمدی نژاد، اسراییل را کشوری یاغی خواند.
محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، در مراسم بازگشایی اجلاس انجمن مجلس های آسیایی با اشاره به مسئله ی انرژی هسته ای، اسراییل را کشوری یاغی خواند که مسلح به سلاح اتمی است.
در همین مراسم غلامعلی حداد عادل، رییس مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به عملیات نظامی اسراییل در غزه از مجامع بین المللی به دلیل واکنش نشان ندادن به اسراییل انتقاد کرد.

این در حالی است که روز جمعه،
آنجلینا کین ، مقام ارشد سازمان ملل در امور سیاسی، اسراییل را مورد انتقاد قرار داده و گفته بود: «این بار اول نیست که عملیات ارتش اسراییل در مناطق فلسطینی، چنین تعداد کشته غیر نظامی بر جای می گذارد.»

قطعنامه ی شورای امنیت سازمان ملل علیه عملیات نظامی اسراییل در غزه امروز توسط ایالات متحده وتو شد.
اما از سوی دیگر این اهود المرت، نخست وزیر اسراییل بود که در دیدار با جرج بوش، رییس جمهور آمریکا، بار دیگر ایران را شدیدا مورد انتقاد قرار داد و در گفت و گویی با مجله نیوزویک گفت : «زمان آن رسیده است که ایران بترسد.»

برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران، تنها مسئله ای است که اسراییل در واکنش به آن ایران را تهدید به حمله ی نظامی کرده است. اسراییل معتقد است ایران در صورت دست یابی به بمب اتمی، به بزرگترین تهدید برای صلح خاورمیانه و مردم جهان تبدیل می شود.
پیشتر محمود احمدی نژاد رییس جمهور ایران خواهان محو اسراییل از روی نقشه ی زمین شده بود. اسراییل در واکنش به گفته های محمود احمدی نژاد از ایران به سازمان ملل متحد شکایت کرده بود.
XS
SM
MD
LG