لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۰۴

ادامه دعوا بر سر ریاست دانشگاه آزاد؛ «افزودن یک تبصره به اساسنامه»


فرهاد دانشجو، گزینه محمود احمدی‌نژاد در راس شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ریاست دانشگاه آزاد
فرهاد دانشجو، گزینه محمود احمدی‌نژاد در راس شورای عالی انقلاب فرهنگی برای ریاست دانشگاه آزاد
در حالی که خبرگزاری فارس از امتناع اکبر هاشمی رفسنجانی از تایید رئیس جدید دانشگاه آزاد و تغییر در اساسنامه این دانشگاه برای دور زدن او خبر می‌دهد، یک عضو هیئت امنای این دانشگاه اعلام کرد که آقای رفسنجانی حکم ریاست جدید را تازه روز دوشنبه عصر دریافت کرده است.

حمید میرزاده، دبیر هیئت موسس دانشگاه آزاد ایران، در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر دلیل «امضا نشدن» حکم فرهاد دانشجو،‌ از نزدیکان محمود احمدی‌نژاد، را آن اعلام کرده است که این حکم تازه عصر روز دوشنبه به آیت‌الله هاشمی رفسنجانی تحویل داده شده است.

طبق مقررات، تا اکبر هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی حکم آقای دانشجو را امضا نکند ریاست او بر این دانشگاه رسمیت نخواهد یافت.

به گفته حمید میرزاده، «مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ریاست فرهاد دانشجو تازه عصر روز گذشته [دوشنبه] به دست رئیس هیئت امنا رسیده است».

او افزوده است:‌ «طبق مقررات تا زمانی که حکمی به رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد ابلاغ و یا در روزنامه رسمی کشور درج نشود، جنبه اجرایی ندارد.»

این در حالی است که خبرگزاری فارس روز سه‌شنبه صبح از تغییر در اساسنامه دانشگاه آزاد در همین زمینه و افزودن تبصره‌ای خبر داد که به موجب آن دیگر به امضای اکبر هاشمی رفسنجانی برای ریاست فرهاد دانشجو نیازی نخواهد بود.

این خبرگزاری به نقل از یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی که به نامش اشاره نکرده می‌گوید که این تبصره قرار است عصر روز سه‌شنبه به اساسنامه دانشگاه آزاد اضافه شود.

این در حالی است که پیشتر یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی یک ماه به اکبر هاشمی رفسنجانی برای امضای حکم ریاست فرهاد دانشجو مهلت داده بود.

حسین کچوییان روز دوشنبه گفته بود که اگر هاشمی رفسنجانی تا یک ماه دیگر این حکم را امضا نکند، آن گاه شورای انقلاب فرهنگی «وارد عمل می‌شود».

به گزارش خبرگزاری فارس، در مصوبه تازه «قید خواهد شد که در صورت عدم امضای حکم رئیس دانشگاه آزاد از سوی رئیس هیئت امنای این دانشگاه، رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی می‌تواند حکم ریاست دانشگاه آزاد را امضا و ابلاغ کند».

ریاست شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده محمود احمدی‌نژاد است، مقامی که پس از سر باز زدن آقای رفسنجانی از تایید فرهاد دانشجو به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد خود دست به کار شد و حکم او را در تاریخ هشتم بهمن‌ماه امضا کرد.

خبرگزاری فارس همچنین می‌گوید که اکبر هاشمی رفسنجانی روز دوشنبه پس از جلسه‌ای چندساعته با چند عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی بار دیگر اعلام کرده است که حکم فرهاد دانشجو را «در حال حاضر» امضا نمی‌کند.

حمید میرزاده نیز در این زمینه گفته است که آقای رفسنجانی قصد دارد ابتدا فرهاد دانشجو را به جلسه هیئت امنا دعوت کند تا برنامه‌های خود را برای این دانشگاه تشریح کند، «پس از آن نسبت به صدور حکم وی تصمیم‌گیری می‌شود».
XS
SM
MD
LG