لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۱

انتقاد نماینده رهبر از هاشمی؛ «روشن نیست هاشمی چه مسیری را دنبال می‌کند»


علی سعیدی؛ نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه پاسداران
علی سعیدی؛ نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه پاسداران
نزدیک به دو هفته پس از پیام تسلیت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به میرحسین موسوی، در واکنشی تازه این بار نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه پاسداران موضع آقای هاشمی را «مسئله‌ای بسیار نگران‌کننده» توصیف کرده و گفته است که «روشن نیست آقای هاشمی چه اندیشه و مسیری را دنبال می‌کنند».

علی سعیدی، نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در سپاه پاسداران، روز جمعه در کنفرانسی، به گفته خبرگزاری ایسنا، «در پاسخ به کسانی که معتقدند هاشمی آب به آسیاب مخالفان می‌ریزد» افزود که «هنوز شاهديم آقای هاشمی در پيامی که به راس فتنه يعنی آقای موسوی دادند، تعابير خدمتگزار و غیره را به کار بردند».

اشاره نماینده رهبر جمهوری اسلامی به پیام تسلیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت به مناسبت مرگ پدر میرحسین موسوی است که در تعطیلات نوروز در وب‌سایت او منتشر شد و واکنش خشمگینانه حامیان دولت و حکومت از جمله در رسانه‌ها و در سپاه پاسداران را به دنبال داشت.

اکبر هاشمی رفسنجانی در پیام خود گفته بود که خانواده میرحسین موسوی «خدمات شایسته‌ای به اسلام و انقلاب و میهن اسلامی‌مان کردند و افتخار تقدیم چندین شهید در راه اسلام، انقلاب و میهن را در کارنامه خود دارند».

علی سعیدی، نماینده علی خامنه‌ای در سپاه پاسداران که سهم عمده‌ای در سرکوب معترضان به حکومت در حدودا دو سال اخیر داشته است، در ادامه گفته‌های خود در کنفرانس «بصیرت‌افزایی، بهداشت و سلامت» در شهر مشهد فضا را برای برخورد با رهبران مخالفان در ایران مناسب ندانسته است.

به گفته آقای سعیدی، «مشکل عمده» در راه برخورد با میرحسین موسوی و مهدی کروبی که حامیان حکومت در ایران آنها را «سران فتنه» می‌خوانند «حمایت افرادی است که پس از برخورد بیانیه می‌دهند».

علی سعیدی در این زمینه به پیام‌های مراجع تقلید همچون آیت‌الله یوسف صانعی و آیت‌الله موسوی اردبیلی و بیانیه‌های تشکل‌هایی چون مجمع مدرسین قم اشاره کرده که گه‌گاه به انتقاد از وضعیت موجود در کشور و نحوه برخورد مقامات با معترضان می‌پردازند.

اما نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در حالی از فراهم نبودن فضا «برای برخورد با سران فتنه» گلایه کرده است که آقایان موسوی و کروبی نزدیک به دو ماه است که به همراه همسران‌شان در بازداشت به سر می‌برند و در این مدت تنها به طور کنترل شده و بسیار محدود توانسته‌اند با خانواده‌های خود ملاقات داشته باشند.

از سوی دیگر تعداد بسیاری از اصلاح‌طلبان و روزنامه‌نگاران نشریات موسوم به اصلاح‌طلب از زمان آغاز اعتراضات مردمی به نتیجه انتخابات سال ۸۸ در وضعیتی ناگوار در زندان به سر می‌برند.

نماینده آیت‌الله خامنه‌ای همچنین در انتقادی غیرمستقیم از دولت محمد خاتمی چنین اظهار نظر کرده است که در دوره‌ای که در ایران به دوران اصلاحات معروف است جمهوری اسلامی از آرمان‌های انقلاب انحراف پیدا کرده است.

علی سعیدی گفت: «در دوران اصلاحات تمام وقت رهبری نظام برای جلوگیری از انحرافات به وجود آمده سپری شد.»

به گفته آقای سعیدی، در پی دوران اصلاحات مردم خود احساس خطر کرده و به این نتیجه رسیده‌اند که باید «ابتدا مجلس و سپس قوه مجریه را از دست اصلاح‌طلبان» درآورند و زمام امور را به اصول‌گرایان بسپارند.
XS
SM
MD
LG