لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۰۷

دستگیری محتشمی‌پور، «برای فشار بیشتر بر تاج‌زاده و پرونده‌سازی جدید»


فخرالسادات محتشمی‌پور، فعال سیاسی و همسر مصطفی تاج‌زاده
فخرالسادات محتشمی‌پور، فعال سیاسی و همسر مصطفی تاج‌زاده
گزارش‌ها از تهران حاکی از آن است که فخرالسادات محتشمی‌پور، همسر مصطفی تاج‌زاده، که در جریان راه‌پیمایی سبزهای ایران در روز دهم اسفند بازداشت شد، در بند دو الف زندان سپاه پاسداران نگهداری می‌شود.

به نوشته وب‌سایت کلمه نزدیک به میرحسین موسوی، خانم محتشمی‌پور در جلسات بازجویی به سر می‌برد و تاکنون امکان تماس با خانواده خود را نداشته است.

علی طباطبایی، داماد آقای تاج‌زاده، درباره آخرین اطلاعاتخود از فخرالسادات محتشمی‌پور به بهروز کارونی می‌گوید:

علی طباطبایی: ما خبری نداریم از ایشان چون نمی‌توانیم ارتباطی برقرار کنیم. طی تماس‌هایی که داشتیم به ما اعلام کردند تا بازجویی‌های خانم محتشمی‌پور تمام نشود امکان تماس تلفنی ندارد. چیزی که فعلا می‌دانیم این است که به بند ۲- الف زندان اوین منتقل شده و قاعدتا تحت بازجویی است.

  • رادیوفردا: خانواده خانم محتشمی‌پور اقدامی کرده‌اند و با مقامات قضایی تماس گرفته‌اند تا ببینند اتهام ایشان چیست؟

طی تماس‌هایی که ما داشتیم و پیگیری‌های وکیل، متوجه شدیم تا یک هفته نباید امیدوار باشیم خبری از ایشان به دست آوریم. طبق روال معمول این‌ها ابتدا شروع به جمع‌آوری اطلاعات و بازجویی می‌کنند و فعلا اتهامی اعلام نکرده‌اند. با این یورشی هم که شب گذشته به خانه داشتند حدس ما تقویت شده که دارند پرونده‌سازی می‌کنند.

  • شما اشاره کردید که ماموران به خانه آقای تاج‌زاده و خانم محتشمی‌پور رفته‌اند. ماموران در خانه دنبال چه چیزی بودند؟

خانه که خالی بود و فقط دخترشان آنجاست که شب‌ها در آن خانه زندگی نمی‌کند. ولی گویا این‌ها از کلید خانه که بعد از بازداشت خانم محشتمی‌پور به دست آوردند استفاده کرده و وارد شده‌اند.

البته قبلا هم دو بار به خانه رفته بودند و هر بار کامپیو‌تر و لپ‌تاپ را برده بودند. این بار خانه را کاملا به هم ریخته و تمام کمد‌ها را بیرون ریخته‌اند، گویا به دنبال مدارک بیشتری بودند و حتی پرینتر و اسکنر و هر چیزی به کامپیو‌تر وصل می‌شود را جمع‌آوری کرده و برده‌اند.

  • شما اشاره کردید ماموران به دنبال پرونده‌سازی برای خانم محتشمی‌پورهستند. در این باره بیشتر توضیح دهید.

این‌ها بعد از انتخابات سال ۸۸ با دستگیری آقای تاج‌زاده می‌خواستند مانند بقیه اعترافات، مطلبی از آقای تاج‌زاده دربیاورند و ایشان را بشکنند، ولی موفق نشدند و حتی آقای تاج‌زاده همچنان بر روی حرف‌های خود ایستاده است و هر هفته مقالات و نامه‌هایش منتشر می‌شود و البته خانم محتشمی‌پور هم در این عرصه خیلی به آقای تاج‌زاده کمک کرده است و با نوشته و وبلاگ شخصی خودش در جهت اطلاع‌رسانی از وضعیت آقای تاج‌زاده و دیگر زندانیان سیاسی فعالیت می‌کرد.

این مسئله برای اصحاب کودتا سنگین بود و تلاش می‌کردند چیزی در مورد این خانواده اثبات کنند. حالا احتمال می‌دهیم دستگیری خانم محتشمی‌پور برای فشار بیشتر به آقای تاج‌زاده باشد و یک پرونده‌سازی جدید.
  • 16x9 Image

    روزبه بوالهری

    روزبه بوالهری که فعالیت خود را به عنوان روزنامه‌نگار از سال ۱۳۶۸ آغاز کرده، از اسفند سال ۱۳۸۴ به تحریریه رادیو فردا پیوست.

    او که پیش از پیوستن به رادیوفردا، در شماری از روزنامه‌های ایران نیز به عنوان دبیر سرویس بین‌الملل فعالیت کرده، در کنار تهیه خبر و گزارش، برنامه هفتگی کارنامه را تهیه می‌کند که به مسائل کارگران، معلمان و فعالان صنفی در ایران می‌پردازد.

XS
SM
MD
LG