لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۷

موسوی: روی گوبلز را در دروغ‌گویی سفید کرده‌اند؛ سرکوب سطح مطالبات را بالا می‌برد


میرحسین موسوی، یکی از رهبران مخالفان حکومت در ایران، در واکنش به موج حملات حامیان محمود احمدی‌نژاد در چند روز اخیر با تشبیه این افراد به یوزف گوبلز، وزیر تبلیغات هیتلر، هشدار داد که ادامه سرکوب‌ها در ایران تنها «سطح مطالبات [مردم] را بالا خواهد برد».

در دو هفته گذشته و به‌ویژه پس از آن که محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران، در اظهاراتی کف خواسته‌های اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس سال آینده را اعلام کرد، حامیان دولت جمهوری اسلامی دست به حمله‌ای همه‌جانبه به آقایان خاتمی، موسوی، و کروبی زدند که موج آن هنوز نیز فروکش نکرده است.

میرحسین موسوی در پاسخ به این حملات در مصاحبه‌ای که روز سه‌شنبه در وب‌سایت خبری کلمه منتشر شد راه و روش حامیان دولت در تبلیغات علیه جنبش سبز و طرفداران آن را «متعلق به دوران قدیم» دانست و اشاره کرد که تنها نتیجه این نوع تبلیغات بالا رفتن سطح مطالبات مردم خواهد بود.

به گفته آقای موسوی، تنها پیامد تبلیغات و «فحاشی‌های سخیف و تهدید» آن بوده است که «حقانیت و سرزندگی جنبش سبز را نشان داد».

او با اشاره به حملات اخیر نزدیکان محمود احمدی‌نژاد به مخالفان دولت گفت: «کسانی که این تبلیغات را سازمان دادند نه جامعه خودمان را می‌شناسند و نه درکی از فضای متحول بین‌المللی دارند.»

به عقیده آقای موسوی در این مصاحبه تازه، این نوع تبلیغات در ایران «جز آن که مردم را بیشتر از اصلاح در چارچوب قانون اساسی مایوس سازد فایده‌ای نخواهد داشت».

نخست وزیر ایران در دهه ۱۳۶۰ افزوده است: «آنها [مخالفان جنبش سبز] هنوز باور به شعور ملت ندارند و متاسفانه در خلوت خود حتی از تصور حقوق شهروندی برای همه مردم... وحشت می‌کنند.»

آقای موسوی در مصاحبه خود تلویحا اشاره کرده است که در حال حاضر در میان مقامات حکومت در ایران مسابقه‌ای برای محکوم کردن و دوری جستن از رهبران مخالفان در جریان است.

او گفت: «اگر می‌خواهید پست خود را حفظ کنید، یا انتخاب شوید، یا در معاملات بزرگ و کوچک سهیم شوید، باید فهم و بصیرت لازم را برای محکومیت معترضان جنبش سبز داشته باشید.»

این رهبر مخالفان دولت در ایران که در کنار مهدی کروبی همچنان بر تقلب در انتخابات سال ۸۸ پافشاری می‌کند به طعنه احمد جنتی، امام جمعه تهران، را «پیش‌نماز» خوانده و افزوده است که «این همه دروغ و تهمت نشان داد که اسلام حضرات چگونه اسلامی است».

احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان، که از قدرتمندترین حامیان محمود احمدی نژاد به شمار می‌رود از زمان آغاز اعتراضات در ایران بیشترین حملات را به موسوی، کروبی و خاتمی داشته و در دوهفته گذشته نیز دست‌کم دو بار به محمد خاتمی و اصلاح‌طلبان حمله کرده و حضور آنها در عرصه سیاست را بی‌فایده دانسته است.

میرحسین موسوی همچنین در لابه‌لای گفت‌وگوی خود با وب‌سایت کلمه از همراهی و نزدیکی فکری اعضای خانواده‌های «دست‌اندرکاران [حکومت]» با جنبش سبز خبر داده و گفته است: «داخل همین خانواده‌های دست‌اندرکاران توجه به خواست‌های مطرح شده در جنبش سبز در حال گسترش است.»

پیش از این نیز حتی مقامات جمهوری اسلامی خود به همراهی و حمایت از آرمان‌های جنبش سبز در خانواده‌های حکومتی، سپاه پاسداران و ارتش ایران و شرکت این افراد در اعتراضات سال ۱۳۸۸ اذعان کرده بودند.
XS
SM
MD
LG