لینک‌های قابلیت دسترسی

شنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۵ تهران ۱۵:۰۴ - ۱۰ دسامبر ۲۰۱۶
حدود دو ماه پس از لغو مجوز پرس تی‌وی، تلویزیون انگلیسی‌زبان جمهوری اسلامی، در بریتانیا، این شبکه روز سه‌شنبه با حکم دفتر نظارت بر رسانه‌های آلمان از ماهواره «اس‌ای‌اس آسترا» نیز حذف شد و پخش آن به پایان رسید.

دفتر نظارت بر رسانه‌های آلمان در مونیخ، بی‌ال‌ام، از مسئولان ماهواره آسترا خواسته است که «بلافاصله» پخش شبکه پرس تی‌وی از این ماهواره را قطع کنند.

وب‌سایت پرس تی‌وی در خبری به نقل از یکی از معاونان این ماهواره می‌گوید که کمپانی ماهواره آسترا «دیگر نمی‌تواند سیگنال پرس تی‌وی را پخش کند و باید خدمات خود به این شبکه را بی‌درنگ قطع کند».

پرس تی‌وی که زیر نظر تلویزیون دولتی ایران اداره می‌شود در وب‌سایت خود با «غیرقانونی» خواندن این اقدام، آن را «آشکارا جزئی از توطئه غرب برای ساکت کردن» صدای خود توصیف کرده است.

این در حالی است که جمهوری اسلامی ایران خود پیشتر و به‌ویژه در پی انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۸۸ به دلیل تلاش برای ارسال پارازیت بر روی شبکه‌های خبری و مسدود کردن وب‌سایت‌های فارسی‌‌زبان مورد انتقاد قرار گرفته است.

از جمله چندین شبکه ماهواره‌ای جهانی با اعتراض به افزایش پارازیت روی امواج خود از مقامات بین‌المللی خواسته‌اند با این روند مقابله کنند.

شبکه انگلیسی‌زبان تلویزیون جمهوری اسلامی که در زمان ریاست جمهوری محمود احمدی‌نژاد آغاز به کار کرد همچنین ادعا کرده است که دفتر نظارت بر رسانه‌های آلمان «تحت فشار دولت آلمان» دست به این اقدام زده است.

این در حالی است که هنوز سه ماه نشده است که آفکام، نهاد ناظر بر رسانه‌های بريتانيا، نیز پروانه کار شبکه انگليسی‌زبان دولت ايران را لغو کرد و به پخش برنامه‌های اين شبکه در بريتانيا پایان داد.

پرس تی‌وی پیشتر در دعوایی که مازیار بهاری، خبرنگار ایرانی – کانادایی، علیه این شبکه اقامه کرده بود نیز محکوم شناخته و ملزم به پرداخت صد هزار پوند جریمه شده بود.

آقای بهاری در حوادث پس از انتخابات رياست جمهوری در سال ۱۳۸۸ بازداشت و «تحت فشار» به «اعتراف تلويزيونی» مجبور شد. پرس تی‌وی در اين زمان با فرستادن خبرنگاری به زندان اوين با وی مصاحبه‌ای کرد.

نمایش نظرات

XS
SM
MD
LG