لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۲

تنهایی دونده دوی استقامت


حمید سجادی در مجلس شورای اسلامی
حمید سجادی در مجلس شورای اسلامی
«عدالت در مورد من رعایت نشد»

این جمله اولین واکنش قهرمان پیشین دوهای استقامت آسیاست که برای نشستن روی کرسی وزارت ورزش و امور جوانان، موفق به اخذ رای اعتماد از مجلس شورای اسلامی ایران نشد.

حمید سجادی به خبرگزاری مهر گفته است که آنهایی که اطلاعات غلط به نمایندگان محترم دادند را به خدا واگذار می‌کنم و آنها به‌زودی به خاطر اتهاماتی که به من زدند، نزد وجدان خود پشیمان خواهند شد.

تغییر ناگهانی در رفتار حامیان سجادی

پیش از برگزاری جلسه بررسی صلاحیت حمید سجادی در صحن مجلس شورای اسلامی، حمایت گسترده‌ای از حمید سجادی صورت گرفته بود.

بسیاری از فدراسیون‌های ورزشی و اداره کل تربیت بدنی استان‌ها، قهرمانان ملی در رشته‌های مختلف، جمع کثیری از پیش‌کسوتان و قلم‌زنان عرصه ورزش، اساتید دانشگاه‌ها و انجمن‌های ورزشی، حمایت خود را از تصمیم محمود احمدی‌نژاد در معرفی سجادی به مجلس شورای اسلامی ابراز کرده بودند.

اما پس از شمارش آرا، ناگهان اوضاع تغییر کرد. حامیانی که در مصاحبه با خبرگزاری‌ها، خاطرات مشترک خود با سجادی را مرور می‌کردند، ناگهان لب فرو بستند.

مرور کاملی بر خبرگزاری‌های رسمی و غیررسمی در ایران نشان می‌دهد که مصاحبه‌ای در انتقاد از تصمیم نمایندگان مجلس، در خبرگزاری‌ها منتشر نشده است. از حامیان سه‌شنبه، کسی پیدا نشد که روز چهارشنبه به دفاع مجدد از علت حمایت خود بپردازد.

جالب آن که او منتقدانی هم پیدا کرده است. و عجیب‌تر این که عده‌ای از این منتقدان، صبح سه‌شنبه در مجلس شورای اسلامی، در جمع حامیان ورزشی او و روی صندلی‌های بهارستان نشسته بودند.

سیدمهدی هاشمی، رئیس فدراسیون تیراندازی، فقط یکی از منتقدان سجادی است که فردای روز رای قرمز مجلس، به مصاحبه علیه او پرداخته است.

به اعتقاد او، سجادی نتوانسته است پاسخی به هدف‌گذاری مجلس بدهد و فردی باید معرفی شود که انتظارت مجلس را برآورده کند.

او با اشاره به آن چه تفکر ناصحیح حاکم بر ورزش می‌داند، حمید سجادی را نه تنها مقصر، بلکه اصلی‌ترین دلیل این مسئله دانسته است.

«مگر عروسی بود که دست زدید؟»

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو نیز که به عنوان حامی سجادی در صحن مجلس حضور داشت، نه تنها یک روز بعد به جمع منتقدان سجادی پیوست، بلکه سایر حامیان سجادی را نیز تخطئه کرد.

امیرحسین آیت‌اللهی با اشاره به لحظه‌ای که صحبت‌های سجادی تمام شد و مسئولین ورزشی حاضر در مجلس در تایید او کف زدند، گفت: «دست زدن ورزشی‌ها در مجلس کار زشتی بود. اینجا مجلس قانون‌گذاری است، نه ورزشگاه یا سالن عروسی!»

او همچنین تاکید کرد که پیش از این هم می‌دانست که برای انتخاب شدن نیاز به «سوابق و لابی و برنامه‌های مصوب و برنامه‌های عمیق» هست.

این رئیس فدراسیون، دی ۸۹ با صدور پیام تبریکی درباره خودش در جراید دولتی خبرساز شده بود: «تبریک به عنوان مرد شجاع ورزش ایران و پیروزی قاطعانه و کوبنده با ‌١٠٠ درصد آرا در انتخابات فدراسیون»، عنوانی بود که در آگهی مورد نظر منتشر شد.

رئیس کمیته شیرجه این فدراسیون در متن استعفای خود نوشت که این آگهی را به سفارش خود آقای آیت‌اللهی به روزنامه خراسان داده بود.

پیش از آن هم ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با تیراژ انبوه، از دیگر فعالیت‌های آیت‌اللهی بود که با انتقاد رسانه‌های ورزشی مواجه شد.

در یکی از پیامک‌ها آمده بود: «رئیس فدراسیون شنا هنگام سفر به استان زنجان، مورد استقبال پرشور ده‌ها هزار نفر از علاقه‌مندانش قرار گرفت.»

×× عنوان مقاله برگرفته از داستان آلن سیلیتو است. تونی ریچاردسن در سال ۱۹۶۲ فیلمی از روی این اثر با بازی تام کورتنی و مایکل ردگریو ساخت.
XS
SM
MD
LG