لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۱۲

وکیل یوسف ندرخانی: حکم اعدام نقض شده است


یوسف ندرخانی
یوسف ندرخانی
دیوان عالی جمهوری اسلامی ایران با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرده است که حکم اعدام یوسف ندرخانی، شبان کلیسای رشت، که به اتهام ترک دین اسلام در زندان به سر می‌برد از سوی این دیوان لغو شده است.

گفت‌وگوی محمد ضرغامی با عباس سلمان‌پور، وکیل یوسف ندرخانی
please wait

No media source currently available

0:00 0:02:11 0:00
لینک مستقیم


رادیوفردا در این باره با عباس سلمان‌پور، یکی از وکلای این پرونده در رشت، گفت‌و‌گو کرده است:

عباس سلمان‌پور: البته به همین شکل هم هست. دیوان عالی کشور حکم قبلی دادگاه را نقض کرده بود و برای رسیدگی مجدد آن را به شعبه صادرکننده حکم ارسال کرده بود.

شعبه صادرکننده حکم هم در فرصتی که برای رسیدگی مجدد گذاشته بود، رسیدگی‌اش را انجام داده و خوشبختانه این رسیدگی به پایان رسیده و ما اکنون در انتظار صدور حکم هستیم.

  • اما تیتر خبر خبرگزاری ایسنا اعلام می‌کند که حکم اعدام آقای ندرخانی لغو شده است. آیا شما اطلاع دارید که این حکم لغو شده باشد یا این که همچنان این حکم در حالت تعلیق قرار دارد؟

ببینید، دیوان فعلا حکم را لغو کرده است تا یک سری ایراداتی که مد نظرش بوده است، برطرف شود.

طبق قانون آیین دادرسی کیفری، وقتی که پرونده‌ای را به شعبه‌ای در دیوان ارجاع می‌دهند، دیوان رسیدگی لازم را انجام می‌دهد، یا رای را تایید می‌کند و یا اگر رای قابل تایید نیست، مواردی را به عنوان ایراد مشخص و روشن می‌کند و پرونده را مجددا به شعبه اعاده می‌کند و آن ایرادات برطرف می‌شود و دادگاه بایستی مجددا حکم صادر کند.

بنابراین می‌شود گفت که به نوعی این حرف درست است. حکم اعدام نقض شده و رسیدگی مجدد هم در شعبه صادرکننده حکم قبلی انجام شده و الان در انتظار صدور حکم جدید هستیم.

  • شما می‌دانید که نقص تحقیقاتی که از سوی دیوان عالی کشور به شعبه عنوان شده است، دقیقا شامل چه مواردی بوده است؟

متاسفانه از آنجایی که یک سری ممنوعیت‌های قانونی وجود دارد، تا قبل از قطعی شدن نتیجه پرونده، قانونا وکلا نمی‌توانند اطلاعاتی در خصوص پرونده ارائه بدهند، از پاسخ دادن به این سوال شما معذورم.

  • آیا دلایل و مدارک کافی وجود دارد که این حکم را به طور کامل نقض کند؟

ما بر این باوریم که جا برای نقض حکم وجود دارد. خوشبختانه قضات شعبه رسیدگی‌کننده هم قضاتی آگاه و مجرب‌اند و از این جهت نگرانی وجود ندارد.
XS
SM
MD
LG