لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۳

سقوط هواپیمای آموزشی در یک بزرگراه تهران


در این حادثه خلبان و کمک خلبان این هواپیمای آموزشی نظامی کشته شدند.
در این حادثه خلبان و کمک خلبان این هواپیمای آموزشی نظامی کشته شدند.

روز پنج شنبه، سقوط يک هواپيمای سبک آموزشی در نزديکی اتوبان شهيد بابايی تهران موجب کشته شدن خلبان و کمک خلبان اين هواپيما شد.


بر اساس گزارش های خبرگزاری های داخلی، خلبان يک هواپيمای سبک آموزشی در شمال تهران هنگامی که قصد داشت در باند فرودگاه سپهر فرود آيد، ناگهان تغيير مسير داد و حدود سه کيلومتر بعد از فرودگاه در معدن شن و ماسه حاشيه بزرگراه بابايی سقوط کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس، به دليل انفجار هواپيما دو سرنشين آن دچار سوختگی شديد شده و در دم کشته شدند.


اين خبرگزاری افزوده است که فرودگاه سپهر يک فرودگاه خصوصی در کنار دانشگاه امام حسين در اتوبان بابايی تهران است که در آن آموزش های خلبانی به علاقمندان ارائه می شود.


فرودگاه آموزشی سپهر حوالی مناطق مسکونی کوی دانشگاه امام حسين قرار دارد و هرروزه پروازهای آموزشی در حوالی مناطق مسکونی انجام می شود.


به گزارش خبرگزاری فرانسه، اکثر هواپيماهای آموزشی در ايران نظامی هستند.


اگرچه بر اساس گزارشی که اداره ثبت سوانح هوايی در سال ۲۰۰۶ منتشر کرد، ميزان تلفات سوانح هوايی در ایران نسبت به سال ۲۰۰۵، ۱۱ درصد کاهش داشته است، اما هنوز ناوگان هوايی فرسوده ايران جان مسافران خود را تهديد می کند .

بر اساس گزارش های انتشار يافته اين سانحه خسارت ديگری در پی نداشته است.درباره هويت خلبان و کمک خلبان اين هواپيما گزارشی منتشر نشده است، اما سال گذشته نيز يک فروند هواپيما در اين فرودگاه قبل از پرواز دچار سانحه شد که اين سانحه تلفات جانی در پی نداشت.


سقوط های پی در پی


اگرچه بر اساس گزارشی که اداره ثبت سوانح هوايی در سال ۲۰۰۶ منتشر کرد، ميزان تلفات سوانح هوايی در ایران نسبت به سال ۲۰۰۵، ۱۱ درصد کاهش داشته است، اما هنوز ناوگان هوايی فرسوده ايران جان مسافران خود را تهديد می کند.


درآخرين سانحه درارديبهشت ماه سال جاری يک فروند هواپيمای نظامی در حوالی شهر انديمشک در استان خوزستان سقوط کرد و خلبان اين هواپيمای تک نفره جان خود را از دست داد.


در حادثه سقوط هواپيما در ماه ژانويه سال ۲۰۰۶ که از نوع «آنتونف» و متعلق به نيروی هوايی سپاه بوده است ۳۶ نفر کشته شده اند. دو سرنشين ديگر هواپيما که زنده باقی مانده اند دچار سوختگی ۴۰ و ۷۰ درصدی شده اند.


اين حادثه تنها چند هفته پس از سقوط يک هواپيمای نظامی ديگر در حوالی غرب تهران در يک منطقه مسکونی روی داد که بر اثر آن حدود ۹۷ نفر ازسرنشينان اين هواپيما و نه رهگذر کشته شدند و شمارزيادی زخمی بر جای گذاشت.


مقامات ايران علت اغلب سوانح هوايی را نقص فنی و مشکلات موجود در موتور هواپيما اعلام می کنند.


ناوگان هوايی ايران از جت های ساخت ايالات متحده آمريکا که قبل از انقلاب توسط ايران خريداری شده وهمچنين با هواپيماهای روسی تجهيز شده است.


اما صنعت هوايی ايران به دليل تحريم های اقتصادی پس از انقلاب ، با مشکل فرسودگی هواپيماها روبرو بوده است.


XS
SM
MD
LG