لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۰

فرصت دفاع برای قهرمان سابق تور دو فرانس


فلوید لندیس امیدوار است در فرصتی که از مقامات فرانسه گرفته بتواند بی گناهی خود را ثابت کند.
فلوید لندیس امیدوار است در فرصتی که از مقامات فرانسه گرفته بتواند بی گناهی خود را ثابت کند.

آژانس ضد دوپينگ فرانسه تصميم گيری درباره محروم کردن فلويد لنديس، قهرمان آمريکايی مسابقات دوچرخه سواری «تور دوفرانس» را به زمان ديگری موکول کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشيتدپرس از پاريس، فلويد لنديس به خاطر مثبت بودن تست دوپينگ، توافق کرد که ديگر در هيچ مسابقه ای در اين کشور شرکت نکند.


به گفته پير بوردری، آژانس ضد دوپينگ فرانسه، AFDL، در انتظار صدور حکم است اما با تقاضای استيناف لنديس مبنی بر عدم تصميم گيری تا آماده شدن رای نهايی آژانس ضد دوپينگ آمريکا که در ماه می صادر می شود، موافقت کرده است.


اين تصميم بعد از انصراف لنديس از رقابتهای تور دوفرانس۲۰۰۷ گرفته شد. بوردری در اين باره می گويد: «او به خوبی فهميد که اگر امروز اقدامی نکند، ما بلافاصله دادرسی را شروع می کرديم. اما حالا می گذاريم که او از خودش، قبل از رای آژانس ضد دوپينگ آمريکا دفاع کند.»


فلويد لنديس چهارماه و نيم پيش جراحی ترمیم لگن داشت و امکان رقابت در تور امسال را ندارد.


قهرمان آمريکايی تور دوفرانس که ارتکاب کار غير قانونی را تکذيب کرده است، در جلسه روز پنح شنبه آژانس ضد دوپينگ فرانسه حاضر نشد و وکيل او تقاضای استنياف او را مطرح کرد.


در اين نامه، که نسخه ای از آن در اختيار خبرگزاری آسوشيتدپرس قرار گرفته است، لنديس گفت که اقدامات موازی در فرانسه و آمريکا موضوعات پيچيده ای است و به همين دليل از فرانسه خواست که پرونده را تا زمانی که رای USADA صادر شود نگه دارند.


آژانس ضد دوپينگ آمريکا رای خود را روز ۱۴ می قرائت می کند.


دراين نامه لنديس آورده است: «دراين رابطه، و برای جلوگيری از هر گونه برداشت غلطی، من داوطلبانه توافق کردم که در هيچ مسابقه حرفه ای و يا آماتوری در فرانسه تا تاريخ ۳۱ دسامبر شرکت نکنم.»


اين در حالی است که رييس آژانس ضد دوپينگ فرانسه لنديس را شايسته توجه می داند. او گفت: « USADA بايد به حرفهای او همانطور که خواسته است، گوش بدهد.»


فلويد لنديس، دوچرخه سوار ۳۱ ساله آمريکايی عضو تيم فونيکس، هرگز مزه قهرمانی در تور دوفرانس فرانسه را نچشيد چرا که در گيرودارجشن قهرمانی اعلام شد او از ماده ممنوعه تستوسترون استفاده کرده. او اولين دوپينگی در تاريخ ۱۰۴ ساله اين مسابقه هاست.


XS
SM
MD
LG